Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver insperation

  • Snoffa 6 april 2010

    Hejsan!
    Igårkväll beställde jag en OBH Nordica supreme matberedare från elgiganten, jag får hämta ut den i min affär i sundsvall idag.
    Men nu behöver jag insperation, vad ska jag baka nu?
    Vad brukar ni baka, vad tycker ni är roligast att baka eller vad är era favoriter? :)
    Hoppas ni vill hjälpa mig med recept och insperation.

    // Madde

  • frucaos 6 april 2010

    Rågtekakor
    Prova dem - enkla och mumsiga. Se till att degen inte blir för stabbig bara, den ska precis gå att hantera.
    Och - det stavas inspiration ...

    Lycka till!

  • idea_ 6 april 2010

    Nu får vi inte bli för mycket svenskalärare åt den unga damen, det möter hon nog redan mycket i skolan :) Inspirerande att se att personer i din ålder snoffa gillar matlagning och bakning, det finns hopp för framtiden (Y) Kommer inte på något gott att föreslå nu som du kan baka med din nya matberedare, får fundera och återkomma om det går upp nått ljus... Lycka till.

  • Snoffa 6 april 2010

    Tack . :)
    Tänk på du bara.
    Fortsätt inspirera mig. :)

    Skrivet av idea_ den 6 apr 2010

    Nu får vi inte bli för mycket svenskalärare åt den unga damen, det möter hon nog redan mycket i skolan :) Inspirerande att se att personer i din ålder snoffa gillar matlagning och bakning, det finns hopp för framtiden (Y) Kommer inte på något gott att föreslå nu som du kan baka med din nya matberedare, får fundera och återkomma om det går upp nått ljus... Lycka till.

  • Mistys 6 april 2010

    Härliga stora hederliga kanelbullar. Eller fyll dom med smör, vaniljsocker och oboy-pulver istället för kanel. Gör dom stora och fluffiga. Mums!

  • Snoffa 6 april 2010

    Japp, alltid lika gott med bullar.
    Men jag har nyss bakat det så har massor i frysen.
    Men fortsätt skicka förslag ni då blir jag glad. :D

  • Countrygirl 6 april 2010

    Varför inte överraska klassen med god kladdkaka! Skänk en till lärarrummet också, kommer helt klart att bli mycket populärt.

  • Snoffa 6 april 2010

    Jo men just nu har jag ju lov så... den ideén är nog inte såbra just nu, men jag och min kompis ska baka till föräldrar mötet som kommer.
    Fortsätt insperera mig, väldigt kul :)
    Jag vill gärna baka bröd eller maränger kanske eller glass. :)

  • Countrygirl 6 april 2010

    Mitt bästa recept för bröd är ett taget här från matklubben. Det bästa med det är att det ska jäsa länge och det gör inget om man låter det jäsa för länge. Det ska absolut inte knådas och det är ingen deg man gör utan mer en tjock smet. Lycka till!

    Ciabatta

    Lycka till!

  • Snoffa 6 april 2010

    Åh, tack för receptet det ska nog testas någon gång.

    Skrivet av Countrygirl den 6 apr 2010

    Mitt bästa recept för bröd är ett taget här från matklubben. Det bästa med det är att det ska jäsa länge och det gör inget om man låter det jäsa för länge. Det ska absolut inte knådas och det är ingen deg man gör utan mer en tjock smet. Lycka till!

    Ciabatta

    Lycka till!

  • amoz 6 april 2010

    Kanske dom här skulle kunna fresta dig???

    Pizzapiroger

  • Snoffa 6 april 2010

    Ja, det borde jag också testa någon gång.
    Tycker om piroger. :D

    Skrivet av amoz den 6 apr 2010

    Kanske dom här skulle kunna fresta dig???

    Pizzapiroger

  • Amika 6 april 2010

    Det här kanske kan vara något? :)

    Bagels

    Bergis franska

    Jonnas goda

    Rågkakor/hålkakor

    Ostgrottor

    Solrosbullar

  • jimboz 6 april 2010

    Jag tycker du ska bjuda farsan å en riktig hembakad Pizza nu när du kan knåda degen i din nya maskin..
    Här kommer en bra deg och sen är det bara att fråga vad Farsan vill ha för pålägg..
    Nu är jag ingen mästare på knådtider när det gäller maskiner men typ 10 min är nog lagom.
    (Y)

    Leilas pizzadeg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.