Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver tips till fika på jobbet!

  • Matklubbare 15 april 2008

    Är det någon som har bra tips på vad jag ska baka för nåt till jobbet? Vi har ansvar för fika en vecka var och då innebär det att man ska baka nåt gott i slutet av veckan. Det måste räcka till ca. 15 personer, och gärna nåt lite roligare än vanligt fika som bullar eller så. Snälla, kom med många bra tips!

  • lennali 15 april 2008

    Skickar dig lite tips:
    Börjar med dajmkaka, det ryms två avlånga formar i ugnen och det räcker gott och väl till 15 personer.
    Dajmkaka

    Sedan kommer två recept på rutor i stora ugnsplåten, blir många rutor.
    Dajmrutor i ungsformen
    Bananrutor

    Och till sist jätte smarriga godis muffins.
    Godismuffins

  • Ernst76 15 april 2008

    Superlätt kaka
    eller den här (får nog göra dubbel sats om det är till 15 pers)
    Mjuk hasselnötskaka

  • Sussanne_Lindfors 15 april 2008

    Här kommer ett tips på Pite pajka lite annorlunda, enkelt och lätt att göra. Lite festligare blir det om man serverar vispad grädde till. Tyvärr har jag ingen bild

    /Sussanne

  • Matklubbare 15 april 2008

    Tack för tipsen!
    lennali: Blir det som en typ av sockerkaka med glasyr, eller är kan man likna den vid nåt annat?

    /Ylva

  • Matklubbare 15 april 2008

    Skrivet av ygronlund den 15 apr 2008

    Tack för tipsen!
    lennali: Blir det som en typ av sockerkaka med glasyr, eller är kan man likna den vid nåt annat?

    /Ylva


    Jag menar dajmkakan i sockerkaksform...

  • majamia 15 april 2008

    Solkaka

    :D

  • majamia 15 april 2008

    zuccinikaka

  • The_mama97mia 15 april 2008

    Jag läser alla tips, men min erfarenhet - på mitt jobb - är att det som bäst uppskattas är bröd, smör och ost till förmiddagsfika.

  • sajoh69 15 april 2008

    Cheesecake som alltid gör succé.

  • monac 15 april 2008

    överaska dina kollegor med en frukt sallad de lux...med stjärnanis ,färsk ananas,druvor & mango.
    koka en sockerlag med stjärnanis & kanelstång...tärna frukterna & marinera på dem i lagen,fantastiskt gott!

    Men vad mycket goda cheescake recept & andra läkra kakor det finns recept på i matklubben,de är väl bara att välja & vraka:D

  • monac 15 april 2008

    eller betyder "fika "automatiskt kaffebröd????

  • Matklubbare 15 april 2008

    monac: Nä för mig kan fika vara lite vad som helst! Jättegott det lät med stjärnanis!
    /Ylva

  • Kicki8 15 april 2008

    Tips på kakor:
    Gör 2 av denna
    Sivs chokladkaka
    eller nån av följande långpannekakor
    Jörnskaka

    Chokladrutor
    Lycka till
    Kicki

  • Fiona 16 april 2008

    Ett tips är att tänka på att en hel del nu för tiden är allergiska mot olika nötter och mandlar, så ska man göra något till jobbet kanske man ska försöka göra utan sådant...
    Inte heller helt ovanligt med allergi mot stenfrukt (äpple och päron bl.a)..

  • evaldo 16 april 2008

    Varför inte prova min Amerikanska äppelkaka, den är saftig och god, den bjöd jag mina arbetskamrater på och den blev uppskattad. Se min kokbok. Mina bakverk.

  • Inabina 16 april 2008

    Denna kaka borde göra succe! Lycka till :D

    Kladdkaka med kola

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.