Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Billig saffran i år

  • boz1965 9 december 2011

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14053402.ab

  • Vildmarksmat 9 december 2011

    På vår lokala byakonsum betalade jag 21 :- vilket är ca 10 billigare än förra året. Slog genast till och köpte någora paket extra för finns det något godare än lite saffran i fisksoppan, en spagetti med saffaranssås... Mmmmmmmm
    Kanske är det de recepten jag ska börja med (L)

  • Cassiopeya 9 december 2011

    Har också noterat att saffran är billigt i år, så har köpt några extra påsar och tänker testa lite nya spännande recept :D Härligt (L)

  • tellu 10 december 2011

    Fick mamma till att køpa och sända med posten till mig eftersom jag tittade i butiken här i Norge och då var priset på ca 42 kr før 0,25 gram...

  • flabban 10 december 2011

    Jag var på ÖoB i Norrköping och köpte 2 påsar saffran för 15 kr idag.

  • wildlife 10 december 2011

    Skrivet av flabban den 10 dec 2011

    Jag var på ÖoB i Norrköping och köpte 2 påsar saffran för 15 kr idag.


    Jag var åxå på ÖoB, fast i Östersund då... :) 2 för 15 här åxå så jag bunkrade på mig 30 påsar... Ska ju ha till Paellan och sånt nästa år åxå... :)

  • The_mama97mia 10 december 2011

    Mitt kära Lidl sålde 2 för 20:-. Bra pris det med.

  • saxa 10 december 2011

    Lokala Ica 2/10:- Blev en hel drös inför paellorna nästa år.

  • britta007 10 december 2011

    Jag köper alltid min saffran på apoteket, vet att den är äkta och inte utspädd med något.. Skulle not inte riktigt lita på de de billiga kedjorna i det fallet. Dyrt men gott blir det :)

  • chrisq 10 december 2011

    gr(Y)atinerad mussel smörgås med vitlök o saffran mumma

  • wildlife 10 december 2011

    Skrivet av britta007 den 10 dec 2011

    Jag köper alltid min saffran på apoteket, vet att den är äkta och inte utspädd med något.. Skulle not inte riktigt lita på de de billiga kedjorna i det fallet. Dyrt men gott blir det :)


    Tror inte man behöver oroa sig för oäkta vara när det gäller ÖoB iaf... Gick ut och tittade på Asianimpex hemsida, dom som importerar till ÖoB bl.a., och dom håller högsta ISO-standard i oberoende lab.tester... ;)

    http://asianimpex.se/?menuid=3&pageid=24&lang=sv

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.