Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Billigt??

  • Hannsi 25 oktober 2007

    hejsan allihopa!
    undrar om någon vet något billigt tips på att ordna en fin födelsedagsfest åt min pojkvän..:)

    //Hanna

  • ThomasP 25 oktober 2007

    Kyckling med rostade rotsaker//Thomas

  • Hannsi 25 oktober 2007

    det lät som en bra ide:) tack du, några andra förslag?

  • camillaf14 26 oktober 2007

    Hej!
    Kika in på mitt recept Carolines tacopaj, den här riktigt god och enkel och även hyfsat billig. Gör dubbelsats i långpanna så räcker det till många :D

    Camilla

  • morgana 26 oktober 2007

    Ska du bjuda bara er två, eller många? Och ska det vara med alkohol eller utan?Ska det vara åt det finare hållet eller rörigt och glatt?

  • Hannsi 26 oktober 2007

    har inte nu tänkt ha värsta stora festen men något måste man ju nästan ha:) med elelr alkohol spelar ingen roll:) kul med olika förslag:)

  • morgana 27 oktober 2007

    en gång på ett ungdomskalas gjorde jag en smörgåstårta på rostbiff o potatissallad, vilket var väldigt gott, och ingen hade ätit det innan.
    Då tar man vitt formbröd, och skär av kanterna på så många att det räcker till tre lager och får plats på en bricka.
    Pottissallad köper du eller gör själv, säkert finns det många goda recept här.
    Så köper du uppskuren rostbiff, (eller lagar själv, fast då är det svårt att få tunna skivor)
    Rostad lök behövs också.
    Sedan å varvar du bröd, ett lager potatissallad med rostbiffsskivor på, bröd igen osv.
    På toppen brer du potatissallad på, sedan dekorerar du fint med rullade rostbiffsskivor och så strör du på torkad lök.
    Det är ganska viktigt att ha en grönsallad till, + andra sallader om du vill, det kan ju varieras i det oändliga. Valfri dricka till.
    Efterrätt ska helst vara något annat än tårta, och inte i en form som ska skäras upp, för då blir det liksom tårta på tårta...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.