Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Biskvier

  • uffee1 22 november 2013

    Jag har bakat biskvier med punschkräm ett par gånger, mycket gott. Däremot får jag alltid problem när jag ska doppa biskvierna i choklad, den rinner liksom bort, fäster inte på smörkrämen. Biskvierna har stått kallt i en timme innan jag försöker applicera den smälta chokladen, men det vill sig inte riktigt. Någon som vet vad som kan vara fel?

  • aylar 22 november 2013

    Skrivet av uffee1 den 22 nov 2013

    Jag har bakat biskvier med punschkräm ett par gånger, mycket gott. Däremot får jag alltid problem när jag ska doppa biskvierna i choklad, den rinner liksom bort, fäster inte på smörkrämen. Biskvierna har stått kallt i en timme innan jag försöker applicera den smälta chokladen, men det vill sig inte riktigt. Någon som vet vad som kan vara fel?


    Jag brukar blanda min choklad med en matsked olja och låta den svalna lite innan jag doppar biskvierna. Rinner mindre då! Hoppas det kan vara till någon hjälp.

  • husmusen88 24 november 2013

    Har aldrig haft det problemet, men låter som att din smälta choklad är på tok för varm och den rinner av därför. I en del recept står det att man ska tillsätta olja men det gör jag aldrig.

  • mep 26 november 2013

    Lägg in biskvierna i frysen en timme, och doppa dom sedan i chokladen. Stelnar med en gång. Lycka till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.