Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blå Vallmofrön!!

  • irrevirre 25 juni 2008

    Efterlysning.

    Jag har fått hjälp av underbara hubert06 med recept på mohnkuchen och mohnstrudel.
    Det är vanliga goda kakor från Tyskland och Österrike.

    Problemet är att man skall ha ganska mycket blå vallmofrö (helst krossade för att annars måste man göra det själv)
    Är det någon som sett detta i butik i Sverige?
    Jag finner bara blå vallmo i glasburkarna och det blir dyrt om man skall köpa 250 gram!

    I värsta fall måste jag vänta till man åker till Tyskland, men jag vill baka NU!

  • Nettie 25 juni 2008

    Hej IrreVirre,

    Kanske kan man hitta blå vallmofrön på möllan?

    Må gott
    Nettie

  • irrevirre 25 juni 2008

    ja Netti.... det har du rätt i:-)

  • lenajeanette 25 juni 2008

    Skulle tro att du kan hitta det i invandrarbutiker i stor pack.

  • monac 25 juni 2008

    just det! Vad är de för kakor måntro?

    Hittade svarta sesamfrön i går...blev såååå glad(Risenta)apropå ingenting:o...som jag har sökt!(Y)

  • zonale 25 juni 2008

    Nyfiken i en strut måste fråga monac vad du ska ha svarta sesamfrön till?? Bröd måntro??

  • monac 25 juni 2008

    ja...ett brytbröd till buffen...rutar det och lägger varannan vit ,varannan svart...som shackbräde. Jätte snyggt.
    Mammas RECEPT...SKA lägga ut det tror jag,om ni vill!:)

  • monac 25 juni 2008

    om inte "lenajeanette" redan gjort det...den filuren??? vi har samma mamma. fniss:D

  • monac 26 juni 2008

    sesam frön är jätte trevligt att panera fisk i oxå!

  • festmaten 26 juni 2008

    Skrivet av hubert06 den 25 jun 2008

    Nyfiken i en strut måste fråga monac vad du ska ha svarta sesamfrön till?? Bröd måntro??

    Tips att använda svarta sesamfrön:
    ser läckert ut när det är upplagt på tallriken, med de härliga färgkontrasterna.
    Sesambakad lax på sockerärtsbädd med wasabipotatis och sojasås

  • pengsan 27 juni 2008

    Kolla när du är på marknad, där kan man köpa billiga vallmofrön hos dem som säljer kryddor! Jag köpte nyligen 5 påsar á 50g för 45:-.
    Prova min vallmokaka med philalelphiaost, du blir inte besviken!

  • irrevirre 27 juni 2008

    Skrivet av pengsan den 27 jun 2008

    Kolla när du är på marknad, där kan man köpa billiga vallmofrön hos dem som säljer kryddor! Jag köpte nyligen 5 påsar á 50g för 45:-.
    Prova min vallmokaka med philalelphiaost, du blir inte besviken!


    Det låter gott! Kan jag tänka mig att prova absolut!

    Jag kommer nu att får tag på fröna. Min ena danska chef bor kvar i Köpenhamn och hon kan köpa åt mig. Där säljs det tydligen. Jiiipppiiiiiii!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.