Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blåa muffins..?

  • Fannie 31 mars 2008

    Har nån något tips på hur man kan färga muffins blåa? Helst inte med blåbär.. :p

  • tulipan 31 mars 2008

    Varför inte med blå karamell färg (Y)

  • Fannie 31 mars 2008

    Finns det sånt? :o Jag visste bara att det fanns gul, grön och röd :P Eller det kanske bara var något mamma lurade i mig för att slippa köpa fler färger...

  • monac 31 mars 2008

    det finns livsmedels färg.. som är blå/turkos.jätte läcker! vet dock inte om man kan införskaffa denna på detaljhandeln eller om man måste vända sig till en grossist?...och typ köpa en hel liter som inte går åt under en livstid! :o
    vad är det för fel på blåbär annars???:D

  • Fannie 31 mars 2008

    Aha, det lät ju inte så bra.. Jag vill inte ha blåbär för jag har en muffinsidé som absolut inte får smaka blåbär :p

  • tulipan 31 mars 2008

    Jag köper mina essenser och kryddor på www.borgebykryddgard.se
    där har dom roliga saker.. som färgat kokosflingor... rosa grön blå osv...
    där har dom flera olika karamellfärger. Sist köpte jag blå och lila... finns även svart..
    hästörter osv... handlar man dessutom för fyra hundra spänn så får man det fraktfritt och det vinner man på för annars ligger postavgiften runt hundra spänn... kanon bra :-)
    Gå in och kika där... finns massor med mumsiga grejer :-)

  • hansdotter 31 mars 2008

    Skrivet av tulipan den 31 mar 2008

    Jag köper mina essenser och kryddor på www.borgebykryddgard.se
    där har dom roliga saker.. som färgat kokosflingor... rosa grön blå osv...
    där har dom flera olika karamellfärger. Sist köpte jag blå och lila... finns även svart..
    hästörter osv... handlar man dessutom för fyra hundra spänn så får man det fraktfritt och det vinner man på för annars ligger postavgiften runt hundra spänn... kanon bra :-)
    Gå in och kika där... finns massor med mumsiga grejer :-)


    Vilken härlig sida! Här kommer jag att kunna hitta hur mycket kul som helst! Tack för tipset(Y)

  • SDMaya 31 mars 2008

    Här kan du beställa livsmedelsfärg, dom har Blå, Blåsvart, Brun, Grön, Gul, Lila, Orange, Rosa, Röd, Svart, Turkos.
    http://www.essencefabriken.se/.
    Butiken ligger i Stockholm men det går att beställa för leverans mot postförskott :)

  • tulipan 31 mars 2008

    vassego :) klart man delar med sig ;-)

  • bakakaka 31 mars 2008

    Blå karamellfärg kan du köpa i de flesta livsmedelsbutiker numera. I små flaskor. Kostar knappt 20 kr.

  • Fannie 1 april 2008

    Tack för alla tips :D

  • tilda 1 april 2008

    Senast så såg jag blå karamellfärg på coop.

  • lennali 1 april 2008

    Ja, jag har köpt Dr Oetker´s blå hushållsfärg på Coop idag.

  • Okänd 1 april 2008

    Skrivet av tulipan den 31 mar 2008

    Jag köper mina essenser och kryddor på www.borgebykryddgard.se
    där har dom roliga saker.. som färgat kokosflingor... rosa grön blå osv...
    där har dom flera olika karamellfärger. Sist köpte jag blå och lila... finns även svart..
    hästörter osv... handlar man dessutom för fyra hundra spänn så får man det fraktfritt och det vinner man på för annars ligger postavgiften runt hundra spänn... kanon bra :-)
    Gå in och kika där... finns massor med mumsiga grejer :-)


    Tack för tipset!Jag ska absolut beställa kryddor,marinader och essenser.Såg att de hade violessens,och jag älskar violsmak.Ska ta mig en ordentligt titt på sidan.
    Tack från Rosita

  • Urku 6 april 2008

    Om man vill ha smak och blåfärg på mufffisar så borde man kunna använda björnbär,men är dock inte så vanligt nu mera och vet inte om det finns att köpa,men annars så är dom väldigt goda naturellt.Har dock inte testat det i muffins.

  • monel 6 april 2008

    Björnbär finns väl i frysdisken .. tror jag ..

  • Urku 7 april 2008

    Jo,björnbär har funnits i frysdisken men det var ett tag sen jag kollade efter det.Är det det någon som har provat att ha björnbär i muffins?

  • Fannie 1 maj 2008

    Jag testade det, men det var ingen höjdare.. För mycket kärnor och hela muffinsen smakade uuurk. Det är svårt att förklara den smaken :P

  • tinaina 1 maj 2008

    Man kan köpa karamellfärg i olika färger på pandurohobby, finns även olika essenser i alla dess smaker (Y)

  • Gnagett 1 maj 2008

    Jag handlar alla mina kryddor hos Borgeby kryddgård. Dom åker runt på olika marknader och jag har turen att dom kommer 4 gånger per år i Falkenbergstrakten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.