Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blåbärspuré, kräm eller sylt?

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Ofta när man äter köpt glass finns den en härlig rand med sylt av jordgubbar, blåbär eller något annat...skulle vilja göra min egen blåbärssylt till min hemmagjorda blåbärsglass (L) Någon som har någon bra idé på hur detta ska gå till? :) Har funderat på att koka frysta blåbär med syltsocker, men vet inte om det blir bra?

  • The_mama97mia 31 oktober 2010

    Klart det blir bra . Go for it girl.

  • Amika 1 november 2010

    Det skulle jag också göra. :)
    Gjorde sån sylt härom dagen. Så jätte gott att ha i yoghurten! :)

  • soccermum 1 november 2010

    Det går jättebra :P Men jag brukar bara ta halva mängden syltsocker för annars blir sylten oerhört söt i mitt och mina barns tycke...

    Mmm.. hemmagjord glass *mums*

  • Cassiopeya 1 november 2010

    Slängde ihop en blåbärssylt lite snabbt och lätt. Har brett den över glassen och nu står den i frysen och gottar sig (L) I eftermiddag ska jag göra en ny omgång glass och bre den över, mums!

  • soccermum 1 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 1 nov 2010

    Slängde ihop en blåbärssylt lite snabbt och lätt. Har brett den över glassen och nu står den i frysen och gottar sig (L) I eftermiddag ska jag göra en ny omgång glass och bre den över, mums!


    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.