Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blir det bra?

  • Okänd 10 november 2010

    Jag ska ha lite kalas om ett par veckor och har funderat lite på efterrätten. Eftersom det ska gå att förbereda i förväg tänkte jag göra en cheesecake.
    Jag hittade ett grundrecept som bestod av digestive och smör i botten och sedan philadelphia, ägg, socker, grädde och vaniljsocker som fyllning (det är en frusen cheesecake). Men vad hur tror ni det blir om man byter ut digestivekexen mot typ chocolate chip cookies, oreo eller liknande och sedan toppar cheesecaken med chokladmousse?

  • smeand 10 november 2010

    Det låter som en jätte bra idé{eat}

  • Cassiopeya 10 november 2010

    Låter som en mycket godare variant av cheesecake tycker jag (L)

  • frucaos 10 november 2010

    Är du orolig så kan du ju prova i förväg - du har ju tid, och det är nog inte så svårt att hitta frivilliga som kan hjälpa dig äta upp den! Mums ...

  • Okänd 10 november 2010

    Vet inte om jag behöver frivilliga som hjälper mig att äta upp den, det skulle jag säkert klara på egen hand :)

  • zudette 10 november 2010

    Botten låter ju jättespännande att variera med det du föreslår men för min smak så känns chokladmoussen lite "overkill". Jag skulle nog servera den med bär (helst hallon) och kanske en varm chokladsås till.... {eat}

  • anluk 10 november 2010

    Har själv gjort så och det blir supergott!!!

  • sikaal 10 november 2010

    Jättebra idé, jag gillar inte digestive särskilt, så det skall provas!

  • Lunchdax 10 november 2010

    Hos mig existerar inte orden "mastig" eller "overkill" {laugh} Inte när det gäller efterrätter i alla fall!
    ... okej förutom sockermängder, men allt annat som frukt, choklad o grädde är bara "ju mer desto bättre"!
    hihi, det låter väldigt gott, men jag skulle inte ta oreo eftersom de är så smaklösa (tycker jag) men chip cookies låter hur bra som helst!
    Det godaste är när man har tre olika sorters chokladmousser, en med vit, ljus och så mörk! Men då kanske den blir lite väl hög... :p

  • johanniee 12 november 2010

    Låter ju supersmarrigt! Lägg gärna ut receptet sen :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.