Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Brödbak-----varmluftsugn

  • farmoringer 9 februari 2008

    Ni som är vana bakare. Hur ska värmen vara när man har varmluftsugn gentemot vanlig ugn. har för mig att man inte ska ha lika varmt i varmluften men är inte riktigt säker. Nån som vet just nu för jag ska börja brödbaket nu....

  • MammaModesty 9 februari 2008

    temperaturen ska vara något lägre... säg om du ska grädda i normal ugn i 200 grader så ska du nog ha en 180 i varmluft...

  • Kristiina 9 februari 2008

    Jag använder nästan alltid varmluften, tycker att det funkar bäst. Man får nästan prova sig fram, men jag brukar sänka med ca 25-50 grader mot vad det står i receptet,men som sagt, prova dig fram! Lycka till!

  • farmoringer 9 februari 2008

    stort tack till dig....(Y)

  • doris08 9 februari 2008

    Jo det stämmer. Sänk ca 25 grader, det blir nog bra. Lycka till!
    Agneta

  • farmoringer 9 februari 2008

    Det är det som är så superbra med matklubben. Är nästan nån inne alltid, som kan svara på ens frågor när de dyker upp...

  • 9 februari 2008

    eftersom de gamla ugnarna gick till 300 grader och de nya varmluftsugnarna bara till 250 så tror jag att du ska ha 50 grader lägre värme. För att inget ska gå helt fel föreslår jag 25 grader lägre värme i din ugn än vad som står i receptet.
    Lycka till!

  • Hjotrongull 9 februari 2008

    Jag sänker alltid temperaturen med 25 grader och det har alltid funkat i min ugn...(Y)

  • Lovisbovis 19 december 2011

    Men betyder det att man ska hålla sej till samma tid?
    *L*

  • frokenviol 19 december 2011

    Skrivet av farmoringer den 9 feb 2008

    Det är det som är så superbra med matklubben. Är nästan nån inne alltid, som kan svara på ens frågor när de dyker upp...


    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.