Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Budapestrulle

  • sulu 25 januari 2008

    Hej
    Är det någon som vet om man kan förbereda rullen genom att frysa in den färdigbakta "bottnen" utan att den förlorar sin krispighet.

  • jas65 25 januari 2008

    Hej.
    Klart att du kan, det går jätte bra att frysa marängen eller en färdig tårta utan at den tappar krispigheten.
    Jag garanterar detta då jag bakar budapest tårta ganska ofta och i nästan samtliga fall så tillagar jag marängen någon dag före och fryser. Se även mitt recept här på matklubben.
    Mvh
    Anders

  • sulu 25 januari 2008

    Skrivet av jas65 den 25 jan 2008

    Hej.
    Klart att du kan, det går jätte bra att frysa marängen eller en färdig tårta utan at den tappar krispigheten.
    Jag garanterar detta då jag bakar budapest tårta ganska ofta och i nästan samtliga fall så tillagar jag marängen någon dag före och fryser. Se även mitt recept här på matklubben.
    Mvh
    Anders


    Tack...för ditt snabba svar.
    Har du kanske något tips om vad jag kan använda alla gulorna till.
    Mvh
    Susan

  • avetam 25 januari 2008

    Om inte marrängen är torr från början är det lätt att den tappar krispigheten när den tinas efter infrysning.
    Låt bottnen ligga på galler i ugnen (i eftervärmen) då den är färdiggräddad.

  • jas65 25 januari 2008

    En bearnaisesås, hollandaisås eller frys in dem för att användas senare. Jag har även gjort sockerkaka på dem och det fungerade bra.

    mvh
    Anders

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.