Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Budapestrulle

• supermat 8 oktober 2009

Jag undrar om man kan baka en budapestbotten i förväg och hur man då förvarar den bäst, eller skall den göras samma dag?
    :o

• Runan 8 oktober 2009

Jag har gjort både botten , fyllt och rullat den, dagen före användning. Plastat den och förvarat i kylskåpet. Det har fungerat alldeles utmärkt.

• bruno07 9 oktober 2009

Det går jättebra att göra dom i förväg. Lägg botten på en plåt med bakplåtspapper när den svalnat och frys den, plåten kan du ta bort när den stelnat. Gör du många samtidigt så skär till några kartonger till plåtar istället. Tina den och fyll den några timmar eller t.o.m. dagen innan du ska ha den så den saftar till sej.
    Ett tips från mej som jag testade i somras! Istället för mandariner ta blåbär det blir supergott och inte alls så sött.

• supermat 9 oktober 2009

Skrivet av Runan den 8 okt 2009

Jag har gjort både botten , fyllt och rullat den, dagen före användning. Plastat den och förvarat i kylskåpet. Det har fungerat alldeles utmärkt.

Det låter jättebra, men blir inte botten seg? :o

• supermat 9 oktober 2009

Skrivet av bruno07 den 9 okt 2009

Det går jättebra att göra dom i förväg. Lägg botten på en plåt med bakplåtspapper när den svalnat och frys den, plåten kan du ta bort när den stelnat. Gör du många samtidigt så skär till några kartonger till plåtar istället. Tina den och fyll den några timmar eller t.o.m. dagen innan du ska ha den så den saftar till sej.
    Ett tips från mej som jag testade i somras! Istället för mandariner ta blåbär det blir supergott och inte alls så sött.

Det låter gott med blåbär, ska prova det. :D

• Runan 10 oktober 2009

Jag tycker inte botten blir seg om jag fyller den dagen före. Jag brukar vara noga med att inte vispa grädden för hårt för då kan grädden bli lite konstig dagen efter.
    Lycka till !

• Razzel 10 oktober 2009

Det går jättebra att frysa den färdig. Jag brukar ofta ha en liggande i frysen. (Y)

:p:p:p

• supermat 12 oktober 2009

Skrivet av Razzel den 10 okt 2009

Det går jättebra att frysa den färdig. Jag brukar ofta ha en liggande i frysen. (Y)

:p:p:p

Tack för tipset, det ska jag prova nästa gång, i kväll blir det
    till att baka för morgondagen. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.