Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bullar

  • kickiekblad 12 mars 2008

    nån som har nåt smaskit recet på bullar(Y)

  • vonkiz 12 mars 2008

    Skrivet av kickiekblad den 12 mar 2008

    nån som har nåt smaskit recet på bullar(Y)


    nej det har jag inte men leta vidare :p

  • The_mama97mia 12 mars 2008

    Jag har inte bland mina recept - men Rimbobullar är en klar favvo! Den finns i många olika upplagor på recept här på matklubben.se

  • kickiekblad 12 mars 2008

    du kan väl inga smskiga recept

  • vonkiz 12 mars 2008

    skojar bara lila mamsen (L)

  • kickiekblad 12 mars 2008

    till mama97mia tackar så mycket

  • lennali 12 mars 2008

    Jag har en del bullrecept på min sida. Vill du ha förslag här på recept hör av dig.
    Hälsningar Lena

  • enAnnan 12 mars 2008

    Själv tycker jag att de "vanliga" med mycket socker och kanel är de som är godast.
    Jag kör receptet från Vetemjöls-påsen,
    eller numer kör jag på känn.
    ;)

    Sist fyllde vi med jordggubbssylt (inget smör, kanel eller socker) innan vi rullade ihop och skar och dekorerade med rosa pärlsocker förstås.
    Det blev gott
    :)

  • tilda 12 mars 2008

    Testa att fylla med smör och mandelmassa eller smör, socker och kakao.(Y)

  • Hjotrongull 12 mars 2008

    Jag har mummabullar inlagda bland mina recept....Enkla att göra men himlans goda(Y)

  • jas65 12 mars 2008

    Följ det recept som står på mjölpåsen, men personligen så gillar bättre margaring ( flytande ) istället för smör. Sen mycket fyllning av kanel, kardemumma,socker och krossade hasselnötter. Även mandelmassa och ägg går bra det har dom karlspaderbullar vilket ger en mjukare ton till bullarna.
    Mvh
    Höfta mera
    Anders

  • tina62 12 mars 2008

    Ett mycket gott tips är att göra toca smet och lägga i och en liten klick på toppen.
    Suveränt goda. Nu är det de ända bullar som går åt här.

  • Okänd 13 mars 2008

    Glöm inte att tillsätta ca 2 tsk bakpulver i degen,blir så porösa bullar.
    Tips:När du har bakat ut bullarna så strö på lite kanel blandat med socker ovanpå,pensla med ägg och strö på pärlsocker.

  • camillaf14 13 mars 2008

    Äppelbullar: vanliga kanelbullar men i fyllningen har jag smör och rivna äpplen, mums!

    Blåbärsbullar: vanliga kanelbullar men med smör, blåbär och florsocker som fyllning, kanongott.
    (Y)

  • marinkovic 13 mars 2008

    (L)
    Jag har ett bra recept på bullar på min sida.Jag brukar oxå blanda fyllningar som margarin,kanel,socker.Eller malda hasselnötter med margarin & lite socker.Även marsankräm med lite limesaft i bara några krm.
    Porösa bullar få man om man tillsätter ett helt ägg i smeten& dra ut lite på jäsningen gärna 40 minuter istället för 30 minuter som det ofta står i recepten.
    Mums för nybakta bullar & en kopp varm vit chokladmjölk.(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.