Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bygga pepparkakshus

  • Petula 17 november 2010

    Funderar ni liksom jag på att bygga ett pepparkakshus till jul? Här finns en bra film med tips och trix för att lyckas med byggandet samt en tävling för er som vill vinna fina priser!

    http://www.hsb.se/omhsb/companies/2_24830

  • Cassiopeya 17 november 2010

    Tac för tipset! =) Pepparkakshus är ju alltid mysigt

  • Josses 18 november 2010

    Min mamma brukar bygga ett med min barn varje jul men hon använder sig av det här
    som finns att köpa i byggsats. De kan ju bli fina ändå med div. dekoration på.
    Praktiskt för alla bitar är ju lika tjocka, provade ett är att göra eget men det blev bara blaha :'(

  • lena4 18 november 2010

    Jag bakar pepparkakshus med med mina dagbarn varje år. De får baka ett eget och ta med hem. Men lite fusk är det. Vi har en färdig folieform som står uppochner och så kavlar de ut degen och lägger den på och så gräddas den i ugnen. Sen får de spritsa ut fönster och lägga på nonstop på taket.
    Dom blir jättefina och barnen är jättelyckliga.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.