Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Byta ut kockosfett

  • [email protected] 17 december 2011

    Jag ska göra Fikonbollar och de är doppade i smält choklad blandat med 10-20 g kockosfett. Kan man byta ut kockosfettet mot något annat? Det finns bara halvkilospaket här och jag använder aldrig till något annat och spara det år från år går ju inte. I år har jag köpt ett paket men jag planerar för nästa år :-)

  • egatgsvg 17 december 2011

    Jag doppar mina i enbart smält choklad.

  • [email protected] 17 december 2011

    Jaha, det ska jag göra nästa gång. Undrar varför de har kokosfett med när det inte behövs

  • helenepe 17 december 2011

    Kokosfettet ger chokladen en glansigare yta tror jag. Så det är mest med för att det ska vara snyggt. Tror man kan få samma effekt med t ex lite matolja.

  • [email protected] 17 december 2011

    Skrivet av helenepe den 17 dec 2011

    Kokosfettet ger chokladen en glansigare yta tror jag. Så det är mest med för att det ska vara snyggt. Tror man kan få samma effekt med t ex lite matolja.


    det låter bra. Ska anteckna det till nästa år.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.