Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

carbayones

  • phoebe_pii 30 oktober 2011

    Hej,

    Finns det någon som har recept på de spanska bakverken Carbayones?

  • DoctorWho 30 oktober 2011

    Delar / antal peroner 8 Ingredienser : 2 ark smördeg 100 gram mald mandel 100 gram smör 6 ägg 100 gram mjöl 500 gram socker 60 gram äpple brandy eller sött vin Glasyr 100 gram socker 100 gram vatten en juice stänk citron 2 äggulor Beskrivning: Vispa äggulorna med socker och sött vin (som jag använder) tills tvättas. Montera sedan äggvitorna till hårt. Blanda äggvitorna med grädden innan. Med stor omsorg, vi lägger mandel, mjöl och smält smör. förbereder formar (om du har långsträckta är korrekt, jag har), som tillsammans med smör. Den fodrad med bakverk, som fyller med degen innan. Grädda i 180 grader i ca 30 minuter. Låt svalna att sätta ihop glasyren. förbereder glasyren nedan. Koka socker med vatten och citron och låt det koka i en ljus sirap. Vi sänk värmen och tillsätt två äggulor, slå inte sluta förrän vi får en kräm. Med hjälp av pensel måla över carbayones. Att njuta av dem.

    Hoppas du förstår Googles översättning.

  • estrid1 30 oktober 2011

    250 g mandel
    8 ägg
    500 g socker
    citron
    sött vin
    kanel
    PreparaciónMoler mandel och blanda väl med samma mängd socker. Tillsätt 2 ägg, 3 äggulor, en skvätt sött vin och citronskal. Mix.
    Linje muffin kastruller med degen och fyll med blandningen. Sätt i ugnen tills de är gyllenbruna.
    I en skål, förbereda sirap med 4 msk socker och 6 av vatten.
    I en kastrull, lägg 3 äggulor, blanda med träsked och gradvis lägga till sirap varma långsamt. Sätt eld tills det tjocknar.
    Carbayones Ta ut ugnen, unmold och måla över med det färdiga sirap.
    Förbered ett starkt sirap med 6 matskedar socker och 6 andra vatten och lite pressad citron. Sätt eld.
    Ta av från värmen starka slå med en gaffel tills den blir vit. Häll snabbt över carbayones. Servera.
    Dela. Även detta maskinellt översatt från Googles...

  • phoebe_pii 30 oktober 2011

    Tusen tack för hjälpen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.