Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

cheescake

  • supermat 24 november 2009

    Hej!!!
    Jag ska göra en cheescake med pepparkaksbotten, hittade
    ett recept med rivet apelsinskal i fyllningen, men jag gillar inte apelsinskal i mat och bak, har någon ett tips?
    Det ska helst vara julinspirerat. :)

  • Eery 24 november 2009

    min syster har ett med kondenserad mjölk och lime... om du vill kan jag kolla med henne?

  • idea_ 24 november 2009

    Skippa apelsinskalet, pepparkaksbottnen smakar ändå juligt, vill du ha appelsinsmak kanske du kan ha med nån matsked pressad apelsin.

  • supermat 24 november 2009

    Skrivet av idea_ den 24 nov 2009

    Skippa apelsinskalet, pepparkaksbottnen smakar ändå juligt, vill du ha appelsinsmak kanske du kan ha med nån matsked pressad apelsin.



    Tack för tipset, ja, det smakar ju jul utan apelsin, men ska prova med saften.
    Tack! :)

  • mattjejen 24 november 2009

    Skrivet av Eery den 24 nov 2009

    min syster har ett med kondenserad mjölk och lime... om du vill kan jag kolla med henne?
    Det låter spännande med kondenserad mjölk å lime(Y) kolla om du kan få receptet...

  • frucaos 24 november 2009

    Jag tycker inte heller om apelsin av någon anledning - brukar ta lime eller citron i stället, men lite mindre eftersom de är lite skarpare i smaken.
    Låter för övrigt gott med pepparkaksbotten - blev riktigt sugen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.