Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chili choklad

  • Lotten_J 30 juli 2008

    Vill bara ge er alla ett suveränt tips såvida ni gillar både rödvin och choklad. Fick för mig att prova Lindts choklad med chili och jag säger bara, vilken höjdare (Y) Det är inget godis man äter bara för att äta, den avnjutes som en liten gobit efter maten. Dröm om min förvåning när jag sätter tänderna i denna choklad för att sen ta lite rödvin.....wow!!! Kul med såna överraskningar!!

  • Reidun 30 juli 2008

    Jag provade också detta i vintras då jag hittade denna choklad på Arlanda, och håller med dig fullständigt. Vilken smaksensation tillsammans med ett gott rödvin! Oslagbart!!

  • nannes 30 juli 2008

    Fazer har också en choklad med chili, finns i små stänger åtminstone här i Finland. Gott! :):p

  • Smulpajen 30 juli 2008

    Skrivet av Lotten_J den 30 jul 2008

    Vill bara ge er alla ett suveränt tips såvida ni gillar både rödvin och choklad. Fick för mig att prova Lindts choklad med chili och jag säger bara, vilken höjdare (Y) Det är inget godis man äter bara för att äta, den avnjutes som en liten gobit efter maten. Dröm om min förvåning när jag sätter tänderna i denna choklad för att sen ta lite rödvin.....wow!!! Kul med såna överraskningar!!


    Håller helt med! Super duper gott!!!! :p:p:p

  • monac 30 juli 2008

    fick choklad truffel-praliner i julklapp,en höjdare.(Y)

  • monac 30 juli 2008

    riktigt gott med choklad med rosépeppar i med!!!(Y)(82%)

  • Feffy 30 juli 2008

    Jag hade hört så mycket om Chilli chokladen att när chokladfestivalen var i stockholm köpte jag på mig en liten mängd olika praliner och tryfflar samt lindts choklad för att prova. Och tyvärr tillhör jag inte dem som blev frälst i den här formen av choklad. Jag tyckte det smakade hemskt. Köpte på mig en del den dagen och blev istället väldigt frälst i hallon chokladen. Den är ljuvlig.

  • Fiona 30 juli 2008

    Chilichoklad är gott... men om ni får tillfälle att prova missa inte choklad med havssalt!
    Det är inte lätt att få tag i överallt, man får nästan gå till specialbutiker, sällan ens konditorierna har denna härlighet tyvärr.
    Jag har bara fått tag i den via min svåger (han är hotelägare och gourmekock) vars syster tillverkar denna sorts underbara ting. Smakade det första gången på min systers sons dop, och det var absolut ljuvligt.

  • famoberg 30 juli 2008

    (L)Gillar man chocklad med smak så gör som vi(mannen & jag)
    Vi inhandlade 12 olika "chockladpraliner" med smak & 3 olika rödviner sen avnjöts detta under en lång romatisk & rolig kväll.
    Vi fick våra favoriter som vi sedan när tillvaron behöver lyxas till köper hem.

  • Lotten_J 30 juli 2008

    Skrivet av Feffy den 30 jul 2008

    Jag hade hört så mycket om Chilli chokladen att när chokladfestivalen var i stockholm köpte jag på mig en liten mängd olika praliner och tryfflar samt lindts choklad för att prova. Och tyvärr tillhör jag inte dem som blev frälst i den här formen av choklad. Jag tyckte det smakade hemskt. Köpte på mig en del den dagen och blev istället väldigt frälst i hallon chokladen. Den är ljuvlig.


    Denna chilichoklad skall man nog inte avnjuta på samma sätt som en hallonchoklad utan tills med ngt "speciellt", som enbart tilltänkt godis är den inte att föredra utan istället tillsammans med ett gott rödvin blev det en smaksensation.....men jag kan förstå reaktionen om man bara äter den som den är....inte något man direkt "mosar" i sig....som jag då brukar göra med viss choklad :o

  • Lotten_J 30 juli 2008

    Skrivet av monac den 30 jul 2008

    riktigt gott med choklad med rosépeppar i med!!!(Y)(82%)


    Finns den med i Lindts sortiment?

  • josefiin90 30 juli 2008

    Har gjort egen chili tryffel och det var jätte gott, och enkelt.

  • Annettenn 30 juli 2008

    Jag har smakat choklad med salt i idag, finns i Lindts sortiment, och detta köptes i en vanlig Ica Maxi.. :) Gott med det söta och lite kripsiga från saltet, med den lilla sältan i eftersmaken. :)

  • Smulpajen 31 juli 2008

    Skrivet av josefiin90 den 30 jul 2008

    Har gjort egen chili tryffel och det var jätte gott, och enkelt.


    Är nyfiken på ditt recept :p

  • Feffy 31 juli 2008

    Skrivet av Lotten_J den 30 jul 2008
    Denna chilichoklad skall man nog inte avnjuta på samma sätt som en hallonchoklad utan tills med ngt "speciellt", som enbart tilltänkt godis är den inte att föredra utan istället tillsammans med ett gott rödvin blev det en smaksensation.....men jag kan förstå reaktionen om man bara äter den som den är....inte något man direkt "mosar" i sig....som jag då brukar göra med viss choklad :o


    Ja att chillichokladen inte är något som man groffar i sig förstod jag på en gång när jag tog en liten smakbit av första tryffeln. Det föll varken mig eller sambon i smaken. Däremot köpte vi även choklad med saltlakrits i. Jag fan den helt underbar, men inget som man vräker i sig av. Smaken är mäktig och blir nästan för mycket av bara en pralin. Men mycket god är den.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.