Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Choklad

  • mmmandy 16 oktober 2010

    Hej!
    Jag letar efter en viss storts choklad, men jag vet inte riktigt VAR jag ska leta. Jag har alltid så svårt för att beskriva dom, men jag ska göra ett försök:
    Dom är platta på ena sidan och lite rundade på andra.. Ser nästan ut som hundgodis. Finns som både vit, ljus och mörk choklad, men även smaksatt med t.ex. jordgubb. Dom är små och kommer påsvis.
    Jag var på chokladfestivalen här i Stockholm, men där var det så dyrt.
    Finns det någon som vet var man kan köpa dessa (om ni förstår vad jag menar) i Stockholm? Vore toppen!

  • AnneNi 16 oktober 2010

    Menar du små chocolatechips? Såndana man har i tex chicolatechip cookies?
    Jag har aldrig lyckats hitta det förut, men senast idag såg jag på Hemköp här i Malmö att de börjat sälja det och annan lite "finare" choklad. tror en påse med 250 g kostade 69 kr ungefär. Jag tycker förvisso det är lite dyrt, men behöver man dem till något särskilt kan det ju vara vär det om de dessutom är goda (vilket jag förstås inte vet...)
    Antar att hemköp har ungefär samma sortiment överallt, så det borde gå att hitta dem i Stockholm med om du är intresserad.

  • mmmandy 16 oktober 2010

    Ja, precis! Jag glömmer alltid vad dom heter, och så får jag försöka förklara såhär. Haha.
    Jo, det var ju inte precis billigt. Jag behöver inte dom till något speciellt, utan tycker mest att det är kul att ha när man bakar. Då känns det lite trist att betala så mycket för så lite. Men jag kan ju alltid kolla, om något Hemköp dyker upp. Tack för din hjälp!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.