Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chokladkaka utan mjöl

  • knyppeltanten 7 oktober 2010

    Jag har just sett Masterchef of Australia och där var det en tjej som bakat en chokladkaka utan mjöl och mycket hallon i. Går det att baka en kaka utan mjöl? Den såg då jättegod ut så jag vill pröva men jag hittar inget recept. Har ni något?

  • chrisq 7 oktober 2010

    (Y) det går jättebra att göra utan mjöl är typ gi recept o finns massvis på nätet så bara leta på o lycka till

  • AnneNi 7 oktober 2010

    Drömrulltårta gör man med potatismjöl itället för vetemjöl. Men du menar kanske helt utan någon form av mjöl?
    Går det inte att hitta hennes recept på ngn hemsida som masterchef har?

  • knyppeltanten 7 oktober 2010

    Jag letade på masterchefs hemsida men det fanns inte med. Som jag fattade var det hennes eget recept och det kanske hon inte vill lämna ut.
    De sa att receptet var utan mjöl, de visade ju inte varje moment hon gjorde men jag ska ta och leta på nätet efter gi-recept. Tack för hjälpen.

  • Mistys 7 oktober 2010

    Jag har recept på en chokladkladdkaka utan mjöl. Inte inlagt, för jag trodde det fanns redan bland alla kladdkakerecept som redan finns. Men den är såååå supergod och krämig! Kolla bland mk kladdkakerecept om det inte finns.

  • charlottat 7 oktober 2010

    den här
    http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=21674
    kladdkakan tycker jag är helt underbar, googla annars chokladkaka Varennes - mycket god oxå!

  • knyppeltanten 7 oktober 2010

    Det fanns 210 kladdkakerecept så det kommer att ta sin tid!

    Det på Arla ser jättegott ut men det är kaffe i det men man kanske kan ta någon annan vätska. Påverkar det inte kakdegen att man blander i ett par deceliter hallon också?

  • smeand 8 oktober 2010

    Fransk chokladtårta

    Du kan utan problem tillsätta hallon, men om du använder frysta bär så låt dem INTE tina först:)

  • knyppeltanten 8 oktober 2010

    Tack, tack. Himmel vad gott det låter. Det här ska jag prova fort nog. :) Vad bra att det går att tillsätta hallon bara "så där". Jag gjorde det i en muffinssmet en gång och jag tror jag fick dubbelt så många muffins som det stod det skulle bli (gjorde små) men god blev de.

  • Mistys 9 oktober 2010

    Här kommer mitt recept. Lite lyxigare, lite godare.

    250 g osaltat smör
    250 g mörk choklad
    1 dl starkt kaffe
    2 dl strösocker
    4 ägg

    Smält smöret, tillsätt kaffet. Bryt ner bitar av chokladen. Rör så den smälter( får inte sjuda eller koka )
    Tillsätt sockret och dra av kastrullen från plattan. Rör i äggen ett i taget.
    Smöra och bröa en springform. Grädda 175 ° ca 30-40 min Servera med lättvispad grädde ( osockrad då kakan är väldigt söt)

  • knyppeltanten 9 oktober 2010

    Tack. Jag kommer nog att rulla fram så småningom .-)

  • farzaneh 9 oktober 2010

    utan mjöl!!!???
    lycka till med det,du kan ju alltid gå till recept.se\o/

  • farzaneh 9 oktober 2010

    {mean}{male-fighter2}{party}{party}(L){moneymouth}(Y){worship}{pumpkin}

  • knyppeltanten 9 oktober 2010

    Tack för länken till recept.se. Ska titta där också.

  • Mistys 10 oktober 2010

    Skrivet av farzaneh den 9 okt 2010

    utan mjöl!!!???
    lycka till med det,du kan ju alltid gå till recept.se\o/



    Fungerar alldeles utmärkt att baka en kladdkaka utan mjöl. Gör jag alltid!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.