Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chokladmousse+laktosfritt?

  • Tiol 22 september 2009

    Kan någon hjälpa mig med recept på chokladmousse på laktosfri grädde? Skall baka tårta på söndag till sonens flickvän.

    mvh Tina:)

  • Annafbg 22 september 2009

    Du kan använda vilket recept du vill och bara byta ut vispgrädden mot laktosfri. Den laktosfria grädden har precis samma egenskaper som vanlig, det enda som skiljer är att den är lite sötare i smaken. Min son är laktosintolerant, men jag använder alltid "vanliga" recept. Det är aldrig några problem!
    Lycka till!

  • Tiol 22 september 2009

    O vad glad jag blir, tänkte först att denna laktosfria kanske betedde sig annorlunda, men vad bra att du har testat.

    TACK så hjärtligt för det.

    mvh TINA

  • anmawa 22 september 2009

    :pJag har ett recept på chokladmousse gjort på kokosmjölk. Men en lite varning för den smakar mycket choklad.Kokos och chokladmousse med färsk ananas. Fast det är väldigt lätt att göra om man är mjölkproteinsallegisk. För då tål man inte laktosfria produkter.

  • Tiol 24 september 2009

    Tack så hjärtligt för det.
    mvh tina(Y)

  • mariaengstrom 24 september 2009

    Hoppas det går bra med moussen. Vill bara inflika att, för mig iaf, så funkar det INTE att göra chokladpudding från färdigköpt chokladpuddingspulver med laktosfri mjölk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.