Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

chokladsås?

  • monac 11 juli 2008

    den ultimata chokladsåsen....hur gör du?:)

  • Lilljeppe 11 juli 2008

    Denna är helt klart godast, men tar lite tid. Jag brukar frysa in i småportioner för det tinar lätt
    Chokladsås
    Sen kommer denna på andra plats
    Bästa chokladsåsen

  • Kicki8 11 juli 2008

    Denna tycker jag bäst om
    Vita Harens chokladsås

  • systeryster 11 juli 2008

    Varm chokladsås
    Brukar räcka till 8 personer, då man bara ringlar lte över glassen, grädden och allat annat gott man kan tänka sig som maränger eller banan.

  • zudette 11 juli 2008

    *sparar*

  • anluk 11 juli 2008

    Chokladsås

    En kanongod chokladsås som jag hittat här på matklubben. Barnen älskar den (och mamman till dem också:p)

  • irrevirre 11 juli 2008

    Den här är den mumsigaste jag vet:-)

    Chokladsås till glass

  • ros 11 juli 2008

    :)Här kommer det fler förslag på chokladsås!!!
    Varm chokladsås
    Chokladsås

    (Y)(Y)(Y)

  • monac 11 juli 2008

    oj ,vad mycket goda recept! perfekt....tack alla!(L) här skall kokas såser till glass-orgierna:D

    nästa fråga får då bli....finns det något sätt att hotta till en "vanlig icke gräddbaserad chokladsås" till några personer som inte tål komjölksprotein eller laktos alls? skulle vara väldigt roligt /användbart att lära sig det i så fall!
    Kanske lite sprit/likör eller liknade....hmmm?

  • Lilljeppe 11 juli 2008

    Allt går ju enkelt att ändra andra recept också. Byt ut till soja mjölk eller soja grädde och vegansmör.
    Vegan chokladsås

  • Lilljeppe 11 juli 2008

    Detta är ett enklare recept

    Kakao 1 dl
    Socker 1 dl
    Vatten 1 dl

    Blanda socker o kakao i en kastrull o tillsätt vattnet, låt det koka upp. Ställ i kylen. Godast kall

  • monac 11 juli 2008

    jO men den visste jag om...men idèn om soya produkter hade jag inte ens tänkt på...så tack för den.
    p.s. en "dutt" salt ska det var i oxå!:)

  • 11 juli 2008

    Min variant av en jättegod chokladsås gör jag så här:

    .: Chokladsås :.

    25 g smör
    3/4 dl mjölk
    ½ dl socker
    1 msk kakao
    1 msk vaniljsocker

    Gör så här:
    Smält smöret i en kastrull och rör ner övriga ingredienser.
    Låt koka 5-10 minuter till såsen blir slät.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.