Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cornflakeskakor

  • kantomen 24 februari 2010

    När jag var liten gjorde mamma en slags kakor med cornflakes och kakao, socker och säkert några fler ingredienser.

    Någon som har ett förslag?

  • mattjejen 24 februari 2010

    Det gjorde vi oxå när jag å mina syskon va små. Vi kallade det för cornflakesrosor. Men det e nog samma sak. Det finns lite recept här om du söker på cornflakeskakor lr cornflakesgodis... kolla om det e nåt som e lika.

    Kommer ihåg att dom va jättegoda:p

  • Mistys 27 februari 2010

    Hittade detta recept i min mammas gamla receptsamling från 70-80 talet. Barndomsminnen kom tillbaka då jag vet att mamma gjorde dom till oss barn.

    250 g kokosfett
    250 g florsocker
    125 g kakao
    10 koppar cornflakes

    Blanda allt till en tjock gröt. Klicka ut på plåt. Ställ kallt.

  • LetarInspiration 28 februari 2010

    Jag gjorde de här i julas... Riktigt goda. Fast jag tyckte att det var lättare att klicka ut smeten i småformar istället.

    http://www.recept.nu/1.274773/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/leilas_cornflakes_crisps

  • kantomen 1 mars 2010

    Det finns ju ett antal recept här på MK såg jag. och här är några till. Tack för hjälpen, det blir till att prova sig fram!

  • bikbok 2 mars 2010

    Åt också dem i min barndom och de var smarriga, kanske dags för ett nytt försök :)
    //Puuffen

  • Amika 2 mars 2010

    Såna här med cornflakes istället för rice crispies kanske? :)

    Elenas knäck-kakor

  • [email protected] 7 mars 2010

    Ett superenkelt sätt är att smälta mörk choklad( jag brukar ta Marabous mörka , inte blockchoklad)
    i vattenbad,och sen röra ner cornflakes i, klicka upp på bakplåtspapper o ställa in i kylen. Mycket gott, o "nästan nyttigt"
    Lycka till! Hälsningar Kristina

  • Carina96 18 mars 2010

    Har sett många sånna recept!
    Finns på cornflakes paket, vad vet jag ?

    Men kolla annars i gammla recept böcker{beauty}

  • afrodans 20 april 2011

    sådana kakor är smarriga tycker jag

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.