Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

cream....

  • Blommprinsessa 5 september 2012

    Hejsansvejsan :D
    jag är ingen "bak-expert" men nu har jag stött på ett recept jag vill göra på en tårta :)
    MEN jag har stött på två frågetecken...
    Vad är den svenska varianten av "sour cream" ?(detta skall vara i tårtbottnen)
    och det samma gällande "cream cheese"? (detta skall vara i frostingen)

    Blir jätte glad om någon har ett svar till mig :O
    tack och hej!!

  • smulpajen1 5 september 2012

    Hej!

    Sour cream är gräddfil och Cream cheese är färskost, typ av märket Philadelphia (den med neutral smak).

    Lycka till med bakandet!

  • Blommprinsessa 8 september 2012

    Skrivet av smulpajen1 den 5 sep 2012

    Hej!

    Sour cream är gräddfil och Cream cheese är färskost, typ av märket Philadelphia (den med neutral smak).

    Lycka till med bakandet!


    Tack så jätte mycket ^^

  • Erajscha 9 september 2012

    Sour cream är fetare än gräddfil. Sour cream innehåller 18-22 procent fett medan gräddfilen bara innehåller 12 % fett. Därför kan du få konsistensproblem med gräddfilen (som inte heller tål att hettas upp). Jag skulle föreslå att du istället ersätter med creme fraicher - hälften hälften lätt creme fraiche och vanlig.

  • uggleboda 9 september 2012

    Cream cheese är typ filadelphiaost, och soucream är creme fraiche.

    Skrivet av Blommprinsessa den 5 sep 2012

    Hejsansvejsan :D
    jag är ingen "bak-expert" men nu har jag stött på ett recept jag vill göra på en tårta :)
    MEN jag har stött på två frågetecken...
    Vad är den svenska varianten av "sour cream" ?(detta skall vara i tårtbottnen)
    och det samma gällande "cream cheese"? (detta skall vara i frostingen)

    Blir jätte glad om någon har ett svar till mig :O
    tack och hej!!

  • inaros 9 september 2012

    Hej.
    Sour creme är gräddfil och creme cheese är philadelpiaost.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.