Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cupcake fyllning, tips tack

  • JoJo02 11 november 2010

    Hej på er, jag ska till min dotters dop göra ett antal olika sorters cupcakes i miniformat.
    Tänkte ha en chokladmuffin med vit choklad frostning, men skulle vilja ha en fyllning för att dämpa sötman lite, vad skulle passa? Hallon och blåbär kommer att vara med i andra sorter så dess bär är uteslutna.

    Vad tror ni skulle funka?

  • Chillit 11 november 2010

    borde inte jordgubb funka?

  • The_mama97mia 11 november 2010

    Vad ambitiöst! Jag tänker kiwimos, eller passionsfrukt (blir lite dyrt bara) eller aprikospuré du vet typ barnmatsburk. Aprikos o choklad är urgott.

  • Lenkan 11 november 2010

    Varför inte lime? Jag brukar ha citron eller limemousse tillsammans med vit choklad i mina tårtor och det är supergott

  • Eery 11 november 2010

    lime tycker jag bryter av fint mot vit choklad.. apelsin mot den mörka
    lite tråkigt kanske, chili är gott i mörk choklad om det skulle gå att använda på nått vis?

  • JoJo02 11 november 2010

    Skrivet av mama97mia den 11 nov 2010

    Vad ambitiöst! Jag tänker kiwimos, eller passionsfrukt (blir lite dyrt bara) eller aprikospuré du vet typ barnmatsburk. Aprikos o choklad är urgott.


    Kiwi lät spännande, hur skulle man gå tillväga, blanda det med något? eller bara lägga i färsk kiwi?

  • JoJo02 11 november 2010

    Skrivet av Lenkan den 11 nov 2010

    Varför inte lime? Jag brukar ha citron eller limemousse tillsammans med vit choklad i mina tårtor och det är supergott


    Lime låter också gott, men blir det inte lite mycket "kladd" med en mousse och sedan en frosting?
    Eller det kanske funkar. Recept på limemousse?

  • Penne 11 november 2010

    Nu ville du visserligen ha nåt för o dämpa det söta, men jag måste bara säga min godaste fyllning, funkar till vanliga muffins också.

    Kolasås eller kokad kondenserad mjölk, typ knappt en matsked i varje. O sen blanda vispad grädde med samma som du fyllde med, och toppa muffinsen med detta. Det är så gott!

  • The_mama97mia 11 november 2010

    Ang kiwi tänkte jag bara mosad färsk kiwi, typ spruta in i cupcakes innan frosting går på? Jag har faktiskt inte gjrot det själv tänkte bara att smaken vore bra.

  • JoJo02 11 november 2010

    Skrivet av Penne den 11 nov 2010

    Nu ville du visserligen ha nåt för o dämpa det söta, men jag måste bara säga min godaste fyllning, funkar till vanliga muffins också.

    Kolasås eller kokad kondenserad mjölk, typ knappt en matsked i varje. O sen blanda vispad grädde med samma som du fyllde med, och toppa muffinsen med detta. Det är så gott!


    Den fyllningen har jag tänkt att ha i en "vanlig" muffins med whipped cream frosting.

  • Cassiopeya 11 november 2010

    Får nog hålla med flera andra, lime var det första jag tänkte på...det brukar vara super :)

  • mssalmonella 11 november 2010

    Jag har gjort sådana cupcakes förut. Då hade jag en jordgubbe mellan muffins och frosting. Använde då frysta som jag tinade upp. Dom är lite syrligare och passar jättebra!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.