Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cupcakes

  • smoothieking 31 mars 2012

    Hejhej!
    Ikväll ska jag bjuda några gäster på cupcakes. Jag har bakat själva "muffinsarna" och dem ligger nu i en påse och väntar på toppingen.

    Det jag undrar är: kan man förvara de färdiga cupcaksen till ikväll? I så fall hur? Eller bör jag vänta med att lägga på fluffet tills alldeles innan gästerna kommer?

    Jag vill ju inte ha för torra eller kladdiga cupcakes ikväll :)

    Tack för snabba svar!

  • mnil 31 mars 2012

    Jag brukar göra färdigt dem och förvara i kylskåpet i en burk med lock.

  • Lycanthropy 31 mars 2012

    Det beror helt på vilken topping du har på dem. Smörkräm har en tendens att få en lite hårdare yta men det gör också att de håller formen bra. Det finns bra topping gjort på en redning av stärkelse, det låter hemskt men det är fantastiskt gott, den stelnar inte alls. Så satsa på att vänta tills en liten stund innan du lägger på toppingen innan de ska serveras.

    Ett sätt att förvara cup cakes på som låter lite oortodox är att förvara dem i groddningslådor med lock, dem man driver upp frön i. Locken skyddar dem från uttorkning och den är tillräckligt hög för att inte mosa dem. Men använd inte en gammal, jordbakterier är inget man ska leka med.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.