Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessert 2008?

  • lennali 23 januari 2008

    Skrivet av celice den 23 jan 2008

    :) Tror att chokladen håller i sig. Variationen är oändlig. MMMMMMMMMMMM gott, men jag slår ett slag för frukten.:D


    Jag håller med dig Celice, mer färsk frukt, fast visst är det gott med choklad, det har man väl inte tackat nej till någon gång.

  • monac 24 januari 2008

    ja,maräng-iga tårtor & kakor hoppas jag på:)gärna med BÄR ELLER FRUKT!
    åt en himelsk & super nyttig dessert (ja,det går faktiskt att kombinera dessa egenskaper!) på en middag i lördags...lägger in recept.

  • 24 januari 2008

    Tror på choklad, och tillrett "lite krångligt" och på fina råvaror. Trenden just nu tycker jag verkar vara att det ska vara krångligt för att vara fint?!
    Hursomhelst är choklad en långlivare, som står över alla korta trender. hur många har vitlök i efterrätten nu, som var så populärt och "rätt" för några år sen?

  • hansdotter 24 januari 2008

    Tänk om klassikern fruktsallad kunde göra come back :D

    Det är så gott- särskilt på sommaren med melon, jordgubbar, hallon m.m.MUMS *ler*

  • monac 24 januari 2008

    eller basilika marinerade jordgubbar ....det är veeeerkligen sommar:)

  • joulanta 24 januari 2008

    monacamilla!
    Basilika marinerade jordgubbar, mmmmm låter gott! Har du något bra , enkel och gott reccept på detta? Sänd den gärna till mig mvh joulanta.

  • Dedde 24 januari 2008

    Det är ju inte meningen att en dessert ska vara så hälsosam. Den ska vara god. Det går inte lika bra med selleri. En bit choklad eller lakrits går bra. Eller nånting där dessa produkter ingår.
    Choklad blir aldrig omodernt.

  • monac 25 januari 2008

    jag gillar goda &" hälsosamma" desserter, Dessert är inte synonymt med fett,socker &vetemjöl!
    frukt sallad eller en god ostbit, funkar lika bra (eller Bättre för mig!)
    :)men en god "bärig " chees cake är alldrig fel!

  • Gia1 25 januari 2008

    Om inte lakrits och choklad håller i sig då blir det blött i ögonvrån :'(
    2008 års desserter kommer säkert vandra hand i hand med GI som allt annat, dock inte här i mitt kök, gött tycker en del men inget för mig, jag säger bara: ÄT Å VA GLA!! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.