Tycker att paj är så bra bjudmat, enkelt att tillaga, gott och framför allt perfekt då det går att laga i förväg.
Paj är dock väldigt mäktigt i sig själv så kaka, efterrättspaj och till och med glass känns i mäktigaste laget att avrunda middagen med. Så jag undrar... vad bjuder ni på till efterrätt efter en middag med paj??
Är framför allt tacksam för tips på desserter som går att förbereda.
Om du vill undvika mäktigt så är det väl bra att hålla sig undan pannacotta i alla dess former. {sick}
Tycker också att fruktsallad låter som ett bra alternativ!
jennienil1 april 2012
Håller med föregående, en fräsch fruktsallad är aldrig fel. Servera med lite vaniljglass för den som vill.
elleave1 april 2012
Eller ett stort fat med en massa olika frukter i lagom stora mumsbitar =)
jen_has1 april 2012
Fruktsallad :)
smulpajen11 april 2012
Tack snälla ni för svar!
Ja, smaken är ju som baken... men jag tycker fruktsallad eller frukt i någon form låter godast. Och en sorbet är ju inte fel heller!
Hej alla matklubbare!
Tycker att paj är så bra bjudmat, enkelt att tillaga, gott och framför allt perfekt då det går att laga i förväg.
Paj är dock väldigt mäktigt i sig själv så kaka, efterrättspaj och till och med glass känns i mäktigaste laget att avrunda middagen med. Så jag undrar... vad bjuder ni på till efterrätt efter en middag med paj??
Är framför allt tacksam för tips på desserter som går att förbereda.
Tack på förhand!
En hemmagjord pralin med en kopp kaffe kanske?
http://mittfridafullaliv.blogspot.se/2012/03/lchf-bounty.html
OUTSTANDING!
Gör en pannacotta.
Kanske nån god fruktsallad eller en lätt sorbet?
en frisk citron/lime sorbet
Om du vill undvika mäktigt så är det väl bra att hålla sig undan pannacotta i alla dess former. {sick}
Tycker också att fruktsallad låter som ett bra alternativ!
Håller med föregående, en fräsch fruktsallad är aldrig fel. Servera med lite vaniljglass för den som vill.
Eller ett stort fat med en massa olika frukter i lagom stora mumsbitar =)
Fruktsallad :)
Tack snälla ni för svar!
Ja, smaken är ju som baken... men jag tycker fruktsallad eller frukt i någon form låter godast. Och en sorbet är ju inte fel heller!
Thanks!