Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessert i portionsformar eller en stor så alla kan ta?

  • ellabella07 23 december 2015

    Jag ska göra björnbärs och flädermousse till efterrätt på juldagen. Tänkte först göra portionsformar - då ser jag när jag lagar precis hur mycket det ska vara i varje form. Nu säger maken att alla säkert inte vill ha lika mycket så det är bättre att göra det i en stor form. Låter förnuftigt men tråkigt! En nackdel med små formar är att man belamrar hela kylskåpet som redan är smockfullt så här före jul. Tacksam för lite åsikter! Tack på förhand, Ellabella

  • Receptglad 23 december 2015

    Jag hade gjort som du tänkt från början. Alltså i portionsform. Tycker det är trevligast och ser finast ut. Du har inte en balkong eller uterum att använda som kylrum? Jag använder ofta vårt uterum som kylskåp när det börjar bli mycket i det vanliga. God Jul!

  • ellabella07 3 januari 2016

    Tack Receptglad för ditt svar. Jag gjorde som du sa och det blev väldigt lyckat. Tänkte inte på att jag kunde använda altanen - vi har en katt som tror att den bor där på vintrarna, under trädgårdsmöblerna men när jag läst svaret gick jag ut och tittade där. Säg genast att hyllan där min man drar upp pelargoner på försommaren skulle fungera för det fanns inget ställe katten skulle kunna hoppa upp från och ev. riva ner formarna. Varmt tack för ditt svar och god fortsättning på det nya året!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.