Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessertbuffé?

  • matcarro1 19 augusti 2013

    På lördag fyller jag år och har bjudit över några vänner på en mindre fest. Eftersom jag själv är överförtjust i godsaker, desserter, glass, tårta, godis... ja allt möjligt gott så vill jag också att det ska synas lite på festen. Därför har jag bestämt mig för att ha en... ja, dessertbuffé? Ett bord med variation på gott eftertugg! Det ska helst inte vara något vanligt och "tråkigt", men det måste vara enkelt att tillaga då jag inte är världens mästerbagare :). Mina förslag so far är:

    1. Cakepops
    2. Peanutbutter and chocolate bars (snickersliknande godis)
    3. Tårta
    4. Gelé

    Jag behöver förslag på uppskattade efterrätter, med andra ord :)

    Tack på förhand

  • pihal 19 augusti 2013

    Dessa desserter har alla blivit uppskattade hos oss när vi haft fest. Alla är relativt enkla att göra och tar inte särskilt lång tid. chokladbakelserna och ananassalsan skall serveras ihop. Hoppas något av recepten faller dig i smaken.
    Afrodites sensuella kryddpersikor
    Mjölkchokladsoppa
    Bakad smetana med rosmarinsmulor
    Leilas varma chokladbakelser
    Mojito ananassalsa
    Xantepäron med nötgrädde

  • Vintra 19 augusti 2013

    En form gino och ställa fram med glass i en skål på sidan.
    Små portioner av mousse, cheesecake eller tirmaisu.
    Lite ovanligare "svala/kalla" pajer som key lime, peach melba.
    Bountybollar.
    Tillbringare med smoothie om du gillar sånt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.