Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din favorit efterrätt!

  • marielotta 25 september 2009

    Sent svar, men min absoluta favorit är Hallonsmulpaj med vaniljvisp.
    Denna är inte så dum den heller, enkel att göra.
    Bär och kexdessert

    Marängsviss med chokladpudding, glass, bananer och maräng.
    Älskar efterrätt(H)

  • idea_ 25 september 2009

    Beror helt på humör och sinnesstämning. I sommar har det varit nostalgitrippar, den senaste är något som min mamma brukade kalla Philadelphiaglass, mmm, men mäktigt.

  • Lenkan 25 september 2009

    Fruktsallad med vispad(!) vaniljglass till är svårslaget....mycket syrliga frukter och bär tillsammans med len glass

  • vitchokladkaka 28 september 2009

    Skrivet av osita den 28 aug 2009

    Många favoriter att välja mellan........
    Guuuuuuuuuddddd vá gott med en Rabarberpaj och vanijsås(L)(L) (Den som ändå hade rabarber):(:(

    Tiramisu

    Marängswiss med eller utan banan eller annan frukt som tex. färska hallon el. björnbär.

    Cristinas kladdiga chokladkaka serverad med lite vispad grädde.

    Chokladmousse
    "Helvinas" recept låter underbart,....... om man nu har hallon!!!!!!! :(:(:(



    Mahahahha... rababer har man masso av i frysen det får nog bli paj nån dag snart(L)

  • annica_johansson 28 september 2009

    Jorgubbar ned glass:p
    Kladdkaka med gräddglass vanilj och vispgrädde:p
    Mitt recept på attans god äpplekaka med vispgrädde och gräddglas med vaniljj:p

  • Majainorr 28 september 2009

    Måste säga Pannacotta av något slag. Enkel att göra och kan göras i ordning i förväg. Eller
    Marängäppelkaka
    Den brukar alltid gå hem hos gästerna!

  • Mellanbellan 28 september 2009

    Här kommer mina två favoriter. Enkla att göra och överraskande goda samt inte de allra vanligaste
    Lime- och vaniljmarinerade hallon
    Maräng med Passionsfröjd

  • Gul13 1 oktober 2009

    Frusen hallonmouse med rivet choklad och lite vispgrädde. Gud vilken delikatess. Måste nog leta fram receptet igen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.