Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din godaste dessert!!

  • tankgirlie 29 augusti 2009

    Om 10 dagar kommer äntligen min älskling hem efter en lång resa och redan nu funderar jag på vilken dessert jag ska göra till hans välkommen hem middag :)

    Så snälla, tipsa mig om era allra godaste desserter, han älskar choklad och det ska gärna vara mastigt, kletigt, chokladigt och onyttigt haha, han gillar inte frukt osv

    Hoppas på många tips om drömgoda desserter, mousse, kakor, pajer osv spelar ingen roll bara den är det lilla extra :)

  • recepthimmel 29 augusti 2009

    Marängsviss!! Med god vanilj- och chokladglass, vispad grädde, maränger och hemkokt chokladsås som varvas i en stor skål. Det blir både mastigt, kletigt, chokladigt och framför allt onyttigt. Men gott!!

  • tankgirlie 30 augusti 2009

    Tack för tipset, tyvärr gillar han inte maränger :/

    Jag puffar lite för tråden


    Tacksam för fler tips

  • 30 augusti 2009

    det här är jävulskt gott + att man kan göra den dan innan..så slipper du stå i köket när han kommer hem(L) Pollykaka

    servera med vispad grädde eller nåt liknande

  • MosterNettan 30 augusti 2009

    * Friterad camenbert med varma hjortron
    * Ostbricka
    * Lingonmarängglass med lingonsås
    * Wokade bananer

    Några förslag, men varför inte en kopp kaffe med en god likör.

    http://www.matklubben.se/matklubben/MosterNettan/kokbok/?id=2732583&recipeid=69232&offset=1

    http://www.matklubben.se/matklubben/MosterNettan/kokbok/?id=2732583&recipeid=69227&offset=1

  • AnneNi 30 augusti 2009

    Kladdkaka med dumlekolor i är väldigt gott.
    Annars finns på recept.nu Leila Lindholms recept på Chocolete chip valnut brownies, vilka är helt ljuvliga! En härlgit lite kladdig chokladkaka med vit choklad och valnötter och en god glasyr. Rekommenderas starkt! Lycka till!

  • Mistys 30 augusti 2009

    Håller på kladdkakan med dumlekola som du fick tips om av AnneNi. Det är nog det godaste,kladdigaste,barnsligaste jag smakat. Tillfredställer alla behov om man vill ha något riktigt sött och chokladigt (L)
    Den jag fått smaka är bakad med halva kolor nedstuckna i kakan. Vet att det finns recept där dom ska smältas ihop med degen. Men att ta en tugga och få en bit kola i munnen är sååååå gott!

  • AggeWi 30 augusti 2009

    Precis som dom andra sa, så är kladdkaka ett bra tips. jag brukar hacka en dubbeldajm och röra i kladdkakan innan den gräddas. Blir jättegott!

  • tankgirlie 30 augusti 2009

    OJ, allt det där låter gott....han älskar ju polly och även brownies och jag älskar dumle, jag kanske får baka alltihopa haha, tack snälla ni för tipsen :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.