Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dressing till fruktsallad

  • 5katter 31 mars 2011

    Är det någon som har ett bra recept på en dressing till fruktsallad? Själv älskar jag fruktsallad {eat} !

  • Cassiopeya 31 mars 2011

    Vad menar du med dressing? Jag brukar hälla på lite juice, vad som finns hemma, fast apelsinjuice tycker jag är godast :p Ibland kokar jag en sockerlag och låter frukten ligga i en stund före servering.

    Sök på "fruktsallad" här på MK så kommer du få massa med träffar :D

  • sju 31 mars 2011

    Jag tar lite vaniljkesella till min fruktsallad ibland, det är enkelt och gott, direkt ur burken.

  • Isia88 31 mars 2011

    Haha, jag fattar inte poängen med dressing till fruktsallad.

  • Annafbg 1 april 2011

    Det här blir jättegott! Det måste ju inte vara vinterfruktsallad naturligtvis, lagen funkar till både vår- och sommarfrukt också:)
    Vinterfruktsallad i vaniljlag

  • irrevirre 1 april 2011

    Dressing och dressing vet jag inte .... Men gott:)

    Zabaione freddo

  • Silvander 1 april 2011

    Något som är mycket uppskattat här hemma är fruktsallad med kolasås ovanpå med lite riven kokos. En favorit hos barnen

  • Tillberga 1 april 2011

    vanilj lag:
    1 vaniljstång
    1 dl vatten
    1 dl socker
    1 krm salt
    2 msk pressad citronsaft

    dela vaniljstången på längden, skrapa ur kärnorna och lägg vaniljstång + kärnor i en kastrullHäll i vattnet och sätt till sockret, salt och citronsaften
    Koka lagen utan lock i 5 min, låt kallna ta upp vaniljstången

  • asasto 1 april 2011

    Man kan ju även ha på sprit ifall det inte är barn som ska äta typ limoncello, marsalavin, rom, vodka

  • Strumpelumpa 1 april 2011

    Jo, vaniljkesella är gott till, blanda i lite rivet skal av lime och ev nån droppe saft från limen

  • monka27 1 april 2011

    Fruktsoda eller sockerdricka, enkelt men supergott.(Y)

  • The_mama97mia 1 april 2011

    Jag gillar att bara pressa lime över, annars brukar jag inte ha ngn sås eller dressing till, möjligen vaniljglass. Kesella kan ju vara värt att testa!

  • petrapack 1 april 2011

    Den här såsen är så god till söta frukter som t.ex ananas, banan, mango m.m. Däremot inte lika bra om du har mycket citrusfrukter i salladen, kan bli lite väl syrligt.
    Limesås till fruktsallad

  • lisasegerdahl 1 april 2011

    Passionsfrukt spätt med lite fruktjuice, tror det kan vara gott att experimentera med lite balsamvinäger... Annars brukde mi mamma vispa grädde och blanda ner riven mandelmassa i, det fantastiskt onyttigt och gott. Till de vuxna kan man även hälla över lite mousserande vin :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.