Är det någon som har ett bra recept på en dressing till fruktsallad? Själv älskar jag fruktsallad {eat} !
Cassiopeya31 mars 2011
Vad menar du med dressing? Jag brukar hälla på lite juice, vad som finns hemma, fast apelsinjuice tycker jag är godast :p Ibland kokar jag en sockerlag och låter frukten ligga i en stund före servering.
Sök på "fruktsallad" här på MK så kommer du få massa med träffar :D
sju31 mars 2011
Jag tar lite vaniljkesella till min fruktsallad ibland, det är enkelt och gott, direkt ur burken.
Isia8831 mars 2011
Haha, jag fattar inte poängen med dressing till fruktsallad.
Annafbg1 april 2011
Det här blir jättegott! Det måste ju inte vara vinterfruktsallad naturligtvis, lagen funkar till både vår- och sommarfrukt också:) Vinterfruktsallad i vaniljlag
irrevirre1 april 2011
Dressing och dressing vet jag inte .... Men gott:)
Något som är mycket uppskattat här hemma är fruktsallad med kolasås ovanpå med lite riven kokos. En favorit hos barnen
Tillberga1 april 2011
vanilj lag:
1 vaniljstång
1 dl vatten
1 dl socker
1 krm salt
2 msk pressad citronsaft
dela vaniljstången på längden, skrapa ur kärnorna och lägg vaniljstång + kärnor i en kastrullHäll i vattnet och sätt till sockret, salt och citronsaften
Koka lagen utan lock i 5 min, låt kallna ta upp vaniljstången
asasto1 april 2011
Man kan ju även ha på sprit ifall det inte är barn som ska äta typ limoncello, marsalavin, rom, vodka
Strumpelumpa1 april 2011
Jo, vaniljkesella är gott till, blanda i lite rivet skal av lime och ev nån droppe saft från limen
monka271 april 2011
Fruktsoda eller sockerdricka, enkelt men supergott.(Y)
The_mama97mia1 april 2011
Jag gillar att bara pressa lime över, annars brukar jag inte ha ngn sås eller dressing till, möjligen vaniljglass. Kesella kan ju vara värt att testa!
petrapack1 april 2011
Den här såsen är så god till söta frukter som t.ex ananas, banan, mango m.m. Däremot inte lika bra om du har mycket citrusfrukter i salladen, kan bli lite väl syrligt. Limesås till fruktsallad
lisasegerdahl1 april 2011
Passionsfrukt spätt med lite fruktjuice, tror det kan vara gott att experimentera med lite balsamvinäger... Annars brukde mi mamma vispa grädde och blanda ner riven mandelmassa i, det fantastiskt onyttigt och gott. Till de vuxna kan man även hälla över lite mousserande vin :)
Är det någon som har ett bra recept på en dressing till fruktsallad? Själv älskar jag fruktsallad {eat} !
Vad menar du med dressing? Jag brukar hälla på lite juice, vad som finns hemma, fast apelsinjuice tycker jag är godast :p Ibland kokar jag en sockerlag och låter frukten ligga i en stund före servering.
Sök på "fruktsallad" här på MK så kommer du få massa med träffar :D
Jag tar lite vaniljkesella till min fruktsallad ibland, det är enkelt och gott, direkt ur burken.
Haha, jag fattar inte poängen med dressing till fruktsallad.
Det här blir jättegott! Det måste ju inte vara vinterfruktsallad naturligtvis, lagen funkar till både vår- och sommarfrukt också:)
Vinterfruktsallad i vaniljlag
Dressing och dressing vet jag inte .... Men gott:)
Zabaione freddo
Något som är mycket uppskattat här hemma är fruktsallad med kolasås ovanpå med lite riven kokos. En favorit hos barnen
vanilj lag:
1 vaniljstång
1 dl vatten
1 dl socker
1 krm salt
2 msk pressad citronsaft
dela vaniljstången på längden, skrapa ur kärnorna och lägg vaniljstång + kärnor i en kastrullHäll i vattnet och sätt till sockret, salt och citronsaften
Koka lagen utan lock i 5 min, låt kallna ta upp vaniljstången
Man kan ju även ha på sprit ifall det inte är barn som ska äta typ limoncello, marsalavin, rom, vodka
Jo, vaniljkesella är gott till, blanda i lite rivet skal av lime och ev nån droppe saft från limen
Fruktsoda eller sockerdricka, enkelt men supergott.(Y)
Jag gillar att bara pressa lime över, annars brukar jag inte ha ngn sås eller dressing till, möjligen vaniljglass. Kesella kan ju vara värt att testa!
Den här såsen är så god till söta frukter som t.ex ananas, banan, mango m.m. Däremot inte lika bra om du har mycket citrusfrukter i salladen, kan bli lite väl syrligt.
Limesås till fruktsallad
Passionsfrukt spätt med lite fruktjuice, tror det kan vara gott att experimentera med lite balsamvinäger... Annars brukde mi mamma vispa grädde och blanda ner riven mandelmassa i, det fantastiskt onyttigt och gott. Till de vuxna kan man även hälla över lite mousserande vin :)