Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Drömtårta med sylt eller utan?

  • grundsund 13 januari 2011

    Hej vi diskuterar på jobbet om det är sylt i drömtårta eller inte och kommer inte fram till nåt- vad gäller?

  • Amika 13 januari 2011

    Nej, men drömtårta... Är det inte vaniljkräm i den?

  • svengelsk 13 januari 2011

    Minns den som konditorikaka med smörkräm.

  • soccermum 13 januari 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Minns den som konditorikaka med smörkräm.

    (Y) Chokladrulltårta med smörkräm...

  • Amika 13 januari 2011

    Ja precis, det är smörkräm jag menar. Men visst är det vaniljsmörkräm? :) Den är ju liksom vit till färgen, eller missminner jag mig helt? :)

  • soccermum 13 januari 2011

    Visst har man även i vaniljsocker i smörkrämen :) Den köpta drömtårtan har kritvit färg men min hemmabakade blir mer gulaktig i o m äggulan man har i :P

    Farmors drömtårta

  • Cassiopeya 13 januari 2011

    I rulltårta har man sylt, mosade bär eller dylikt.

    I drömtårta, som är gjord med kakao i smeten, är det smörkräm. Den har alltid varit min favorit :p

  • sikaal 13 januari 2011

    Det finns köpt drömtårta som har både smörkräm OCH sylt i! Överkurs?

  • Amika 13 januari 2011

    Skrivet av sikaal den 13 jan 2011

    Det finns köpt drömtårta som har både smörkräm OCH sylt i! Överkurs?


    Åh... Det låter gott... :)

  • soccermum 13 januari 2011

    Skrivet av Amika den 13 jan 2011

    Skrivet av sikaal den 13 jan 2011

    Det finns köpt drömtårta som har både smörkräm OCH sylt i! Överkurs?


    Åh... Det låter gott... :)


    Vad olika man är iaf.. Jag tyckte inte det lät det minsta gott ;) Fast jag är inget stort fan av den köpta drömtårtan över huvudtaget fast älskar den hemmagjorda.. Särskilt svägerskans.. Mmmm (L)

  • svengelsk 13 januari 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Minns den som konditorikaka med smörkräm.

    Vad jag menade med konditorikaka var att jag inte kommer ihåg den som hembakad när jag bodde i Sverige. Det var nog före elvispens tid.

  • soccermum 13 januari 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Minns den som konditorikaka med smörkräm.

    Vad jag menade med konditorikaka var att jag inte kommer ihåg den som hembakad när jag bodde i Sverige. Det var nog före elvispens tid.


    Tror säkert konditorivarianten var jättegod, de färdigköpta jag syftar på är de man kan köpa på ICA typ.. Inget vidare om du frågar mig... :)

  • sikaal 13 januari 2011

    Skrivet av soccermum den 13 jan 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2011

    Minns den som konditorikaka med smörkräm.

    Vad jag menade med konditorikaka var att jag inte kommer ihåg den som hembakad när jag bodde i Sverige. Det var nog före elvispens tid.


    Tror säkert konditorivarianten var jättegod, de färdigköpta jag syftar på är de man kan köpa på ICA typ.. Inget vidare om du frågar mig... :)


    Jag är heller ingen älskare av typ ICA;s. Alldeles för söt och torr. :s Hembakad skall det vara , min svärmors var supergod, hon ägde aldrig ens elvisp. :D

  • soccermum 13 januari 2011

    Skrivet av sikaal den 13 jan 2011

    Jag är heller ingen älskare av typ ICA;s. Alldeles för söt och torr. :s Hembakad skall det vara , min svärmors var supergod, hon ägde aldrig ens elvisp. :D


    (Y) :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.