Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dumlemuffins

  • Maripoosa 15 juli 2008

    När jag bakar dumlemuffins hamnar alltid dumlen i botten som en klump och liksom fastnar i muffinspappret.
    Visst, det är väl gott det också, men jag vill ha dumlen mitt i muffinsen. :)
    Jag har provat att ha i dumlekolan i början och i mitten av gräddningen. Jag har även provat att grädda hälften av smeten först och efter halva gräddningstiden haft i dumle + resterande smet.
    Men inget bra restutat... Hur ska jag göra?

  • MelleBandolo 29 juli 2008

    Hmm.. Jag tror det är svårt att få den i mitten, men om man kanske delar dumlen lite innan man läger i den, så kanske den inte blir lika tugn och därför intee sjunker ner hela vägen till botten..

  • frucaos 29 juli 2008

    Jag har aldrig provat dumlemuffins, men väl dumlekakor - och där är det inte någon risk att den sjunker! Mycket goda dessutom(L)

  • fiolida 26 augusti 2008

    Dumlemuffins, är det vanliga muffins med dumle i? Det lät himla gott!

  • Maripoosa 26 augusti 2008

    Lovar dig att väl bakade dumlemuffins med frosting på (gärna med lite smält dumlekola i!) är jättegoda (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.