Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efter smörgåstårta?

  • Penne 31 mars 2008

    På lördag ska jag ha födelsedagskalas här hemma och ska bjuda på smörgåstårta. (med räkor etc). Tänker att det kanske vore gott med nåt sött efteråt, men inte för mäktigt eller för mycket, alla brukar ju bli rätt mätta.. Är det någon som har något tips vad som skulle kunna passa?

  • lennali 31 mars 2008

    Hej Sussie
    Jag brukar bjuda på smörgåstårta och dom flesta stönar, stånkar och är propp mätt efteråt.
    Skickar dig ett förslag på en enklare efterrätt, som dessutom går att göra i förväg och gott är det.

    Festdessert från frysen

  • anluk 31 mars 2008

    Cheesecake i alla dess former är super. Både gott, enkelt och perfekt eftersom det går att förbereda i förväg.

  • Penne 31 mars 2008

    Tack för tipsen!

  • SDMaya 31 mars 2008

    Dessa bjöd jag på efter en middag, väldigt uppskattade.
    Ullas bakelser Ett kanon recept som jag hittat här på sajten :)(Y):p
    /Maya

  • jas65 31 mars 2008

    Du kan ju prova den enkla fruktsalladen som jag har på min sida.
    http://www.matklubben.se/recept/frukt_coctail_paa_ett_nytt_saett_4835.html
    MVH
    Höfta mera
    Anders

  • tilda 1 april 2008

    En god kaka kanske. Något med choklad.(L)

  • Glitterfia 1 april 2008

    Här dricker vi kaffe eller te till smörgåstårtan. Ingen har orkat med någon efterrätt efter den. Jag ska också göra en smörgåstårta till på fredag men här blir det ingen efterrätt.

    Vill du ändå bjuda på en efterrätt kan chokladpudding med en klick vispad grädde och lite hallon vara ett lättsamt alternativ.
    Vispa ihop puddingen i en stor skål så kan du servera ur den och alla kan ta så mycket de vill själva.

  • Bappi 1 april 2008

    http://www.matklubben.se/recept/bappis_glasswienerbroed_20813.html
    Testa mina glasswienerbröd, gott och enkelt :p

  • Kaneta 1 april 2008

    Varför inte en frukt- eller bärsoppa? Tex apelsinsoppa serverad iskall med en klick chokladkräm.

  • ingdot 5 april 2008

    (Y) Precis vad jag oxå behövde lite tips på! Tack!
    Många bra ideer som tål att fundera på.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.