Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlysning: Ekströms arrak

  • Cissi71 8 juli 2010

    Varför har Ekströms arrak i små flaskor försvunnit ur sortimentet??? Jag har alltid köpt Ekströms färger och använder alltid några droppar arrak i mina chokladbollar, det är smaskens! Nu finns de inte längre i hyllan. Jag har prövat dr Oetkers arrak, men den var inte alls god. Läste att det inte var riktig arrak i flaskan så det kanske var orsaken till smaken. Är mycket besviken!!!
    Vet någon varför?
    :s

  • jimboz 8 juli 2010

    Dom verkar inte saluföra essenser längre,ibland så tar man bort produkter man inte tjänar pengar på eller säljer dom under något annat namn i samma koncern ...Jag har aldrig testat Arrak essens så jag vet inte vilken som skulle vara i närheten av deras men här har du ett bra ställe som jag brukar handla på ..

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/

  • Amika 8 juli 2010

    Jag kan säga att jag har köpt arrak från borgeby kryddgård, jag har även köpt banan essens därifrån och jag är MYCKET nöjd. :)

  • lena4 9 juli 2010

    Saknar ochså Ekströms färg.
    Den gröna har jag i mitt recept gröningar, har provat med Oetkers färg men då får man ta hela flaskan för att få nån färg.
    Besviken.

  • bakakaka 9 juli 2010

    Oetkers färger är verkligen dåliga. Man får ta mängder av det om det ska bli någon färg och då blir det så kladdigt och kletigt.
    Saknar verkligen Ekströms. {angry-annoyed}

  • Okänd 9 juli 2010

    Nu har jag beställt från Borgeby: kryddor, te, strössel och olika essenser.. Ska bli jättespännande :P
    Tack för tipset Jimboz, tror du tipsat mej en gång förut så nu tog jag mej i kragen och beställde på stört ;)

  • jimboz 9 juli 2010

    (Y)

    Har själv fått tipset här på MK....:)

    No more coop eller Ica nu köper jag kryddorna i påse och för över till mina burkar som jag haft för vana att spara.

  • asasto 9 juli 2010

    Essencefabriken är också ett bra ställe att handla essencer och liknande på, fast där är det enklast att handla i butiken i stockholm (som sett i stort sett likadan ut sedan starten på 1800-talet), det står på hemsidan att de kan skicka på postorder men de har ingen internetbutik så då är det telefon som gäller. Så bor man utanför stockholm är nog Borgeby enklast tror dock essencefabriken har fler olika slags smaker på essencerna.

  • Cissi71 10 juli 2010

    Jag undrar om det inte var riktig arrak i Ekströms och inte essence!
    {question}
    Har inte gillat någon av Oetkers produkter jag prövat!
    Ekströms har väl funnits i evigheter, i alla fall så länge jag minns. Mamma och mormor har alltid använt Ekströms!
    Ska man nu behöva köpa riktig arrak på flaska om det nu finns?

  • jimboz 10 juli 2010

    Om det inte finns så finns det inte ....simple as a queen on a horny king...............

  • Cissi71 10 juli 2010

    Skrivet av jimboz den 8 jul 2010

    Dom verkar inte saluföra essenser längre,ibland så tar man bort produkter man inte tjänar pengar på eller säljer dom under något annat namn i samma koncern ...Jag har aldrig testat Arrak essens så jag vet inte vilken som skulle vara i närheten av deras men här har du ett bra ställe som jag brukar handla på ..

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/



    Ja, det kanske man kan testa! Har inte handlat sådant på nätet förut. Tack för tipset!

  • jimboz 10 juli 2010

    Skrivet av Cissi71 den 10 jul 2010

    Skrivet av jimboz den 8 jul 2010

    Dom verkar inte saluföra essenser längre,ibland så tar man bort produkter man inte tjänar pengar på eller säljer dom under något annat namn i samma koncern ...Jag har aldrig testat Arrak essens så jag vet inte vilken som skulle vara i närheten av deras men här har du ett bra ställe som jag brukar handla på ..

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/



    Ja, det kanske man kan testa! Har inte handlat sådant på nätet förut. Tack för tipset!


    Absolut ! Jag ger dig en absolut tillfredsställelse...Vill du sitta och nisa framför datorn och köpa kryddor så är du som jag ...Go for it :::::

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.