Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterrätt till en tjejmiddag!

  • Maithai 6 augusti 2009

    Hej alla matälskare! Jag skulle behöva lite inspiration...närsta lördag skall jag ha en tjejmiddag. Det kommer att vara en form av grill/knytkalas. Mina väninnor ska ta med vad de vill lägga på grillen och jag bjuder på grillad sötpotatis och grekisksallad samt ngn form av dessert. En av mina väninnor är nötallergiker. Själv har jag funderat på att grilla frukt och servera med glass...vill att det skall vara ngt i lättare form av efterrätt då alla oftast brukar bli proppmätta av varmrätten....tacksam för svar:)

  • Disen 6 augusti 2009

    Den här tycker jag är god och bra för att du kan förbereda. :p
    Choklad- och yoghurtkräm med frukt och bär

  • kristinanb 7 augusti 2009

    En mycket uppskattad och enkel efterrätt jag har gjort några gånger...

    Jordgubbar (eller annan frukt) träs upp på grillspett
    Smält vit och mörk choklad och ringa över spetten.
    Rosta mandelflagor (och/eller kokos) och strö över!

    Man kan ha glass till, men jag tycker att det nästan inte behövs....

  • Maithai 9 augusti 2009

    Tack för alla fina recept! Nu ska jag bara välja en.....alla verkar så smarriga :) Får väl göra efterrätter på grillen lite oftare:)

  • Vetebullen 9 augusti 2009

    Här kommer en hos väldigt populär och samtidigt lätt och mycket god efterrätt
    som du kan bjuda på kanske.Kan ätas med gott samvete och är precis lagom lätt (Y)
    Citronfromage, lätt men mycket god

  • alvig 9 augusti 2009

    Här är en god efterrätt om du gillar ananas.

    1st färsk ananas
    Malen ingefära (pulver)
    Råsocker
    1 dl vitt vin
    Blanda vin, råsocker och ingefära. Skiva frukten och låt den marinera i vinet en stund. Grilla och servera med den goda krämen.

    Passionsfruktskräm:
    250 g kesella
    ½ dl florsocker
    1 st vaniljstång, urskrapad märg
    2 st passionsfrukter, urskrapat fruktkött
    2 msk strimlad mynta
    Blanda ihop alla ingredienser.

    Man kan ju ha glass till också. Smaksatt med t.ex kokos.:)

  • Ninni84 10 augusti 2009

    jag hade gjort grillade bananer med mjölkchoklad i inrullade i folie i ugnen...servera med vaniljglass...Skär ett snitt i bananen o sen lägg i chokladen sen rulla i folie en stund i ugnen ..mmm:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.