Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterrätt till många?

  • tigerlilly27 9 september 2011

    Ska bli kalas framöver och jag ska göra dessert, det blir ca 40-50 pers så nu behöver jag tips på recept som går bra att förbereda och gärna dagen innan. Tack på förhand :)

  • mattjejen 9 september 2011

    Pannacotta e lätt att göra, passar att göra till många, gott å går att förbereda dagen innan... Jag gjorde 110 st i små glas till min brors bröllop å det tog inte så lång tid att göra heller...
    Det finns många olika å goda recept på pannacotta här på MK.
    Lycka till med vad du än gör för efterrätt :)

  • helenepe 9 september 2011

    Konjakspäron kan man koka i förväg. Det serverade en kompis till mig på sitt bröllop. 75 personer mumsade på konjakspäron och vispgrädde. :)

  • NinniM 9 september 2011

    Fruktsallad är nåt jag gillar, som tillbehör kan man ju göra en egen god vaniljglass.

  • tigerlilly27 9 september 2011

    Pannacotta är suveränt men det gjorde jag sist också så jag tänkte prova på nåt annat nu! :)
    Puffar för mer bra tips!!!

  • Kakan1986 9 september 2011

    Jag själv uppskattar enkla efterätter som typ tårta, kladdkaka med grädde och bär.
    Min favorit är vaniljglass med chokladfondant :)
    Fast det är klart, det är ju inte så enkelt att bjuda många på, glass som smälter...

    Det var kanske inge vidare tips.. :s

  • The_mama97mia 9 september 2011

    eller tänk dessertbuffé med typ maränger, färska bär och frukter, vispad grädde, och ev glass , chokladsås eller krossade kakor

  • hanstom 9 september 2011

    äppelpaj / äpplekaka med vaniljsås,säsong

  • Disen 9 september 2011

    Denna tycker jag är fantastiskt god.{eat}
    Har gjort den till student o andra fester. Den är så bra för den kan du göra långt innan o bara frysa ner. Tinar på ca 10-15 min, så då är det bara att ta fram ur frysen efterhand.

    Chokladtårta

    Någon skrev att den hon gjorde blev torr. Jag gräddar de i ung 12-14 min.
    Gott med grädde till men inget måste. Sist hade jag skivade jordgubbar o mandelspån på.

  • anluk 9 september 2011

    Cheesecake är suveränt gott och går ju att förbereda

  • tigerlilly27 11 september 2011

    Många bra tips, speciellt gillar jag dessertbuffén det är enkelt och då får alla ta vad de vill ha.
    Disen: Den där chokladtårtan måste jag ju prova att göra oavsett, låter mycket gott:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.