Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En fråga om Budapestrulle

  • sonja55 22 maj 2008

    Hur långt iförväg kan jag göra iordning Budapestrullen?
    Kan jag baka"kakan" en dag och fylla den nästa dag?

  • lenajeanette 22 maj 2008

    Jag vet att jag gjort den i förväg och fryst den, och då gjort den helt klar.

  • sonja55 22 maj 2008

    Skrivet av lenajeanette den 22 maj 2008

    Jag vet att jag gjort den i förväg och fryst den, och då gjort den helt klar.


    Blir inte grädden konstig då?

  • lenajeanette 22 maj 2008

    Jag gjorde efter receptet i rutiga kokboken där man blandar med mandarinklyftor. Jag märkte inget med grädden. Men det sägs ju att gräddenkan bli "korning" men som sagt, det blev inget konstigt alls.

  • lenajeanette 22 maj 2008

    googlade lite och hittade hit till matklubben...varför gå över ån??????

    Marängrulle Budapest

  • nettans 22 maj 2008

    Går jättesnabbt att göra. Som en sockerkaka, in i ugnen låt svalna och sen lägger du i det du vill ha...

  • nettans 22 maj 2008

    Oj jag missuppfatatde nog lite, det var hur lång tid i förväg....

  • jas65 22 maj 2008

    Jag brukar frysa marängen och fylla den när jag skall servera den. Den går också bra att frysa med fyllning och låta den tina långsamt i kylskåpet. Marängen blir inte så knastrig i konsitensen om man fryser den.
    Höfta mera och blanda in hallon i marängen tillsamans med mandariner.

  • irrevirre 23 maj 2008

    Det går fint att frysa om du skall göra den långt i förväg. Men gäller det bara dagen innan så blir den nästan bara bättre av att stå ett dygn.
    Lycka till:-)

  • sonja55 23 maj 2008

    Tack till er alla som har lämnat tips.Tänkte göra den när min man fyller 60 år nu i juni

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.