Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En glad midsommar

  • elvisfreaket 18 juni 2009

    En glad och trevlig midsommar önskar jag er alla..
    Ha det nu så bra även om det regnar eller solen skiner på er..

    Jag skall äta sill och potatis, jordgubbstårta.. allt vad som hör midsommar till....

    Jättekramar till er alla..:p

  • Okänd 18 juni 2009

    Tacktack.:p
    Jag vill också önska er alla en trevlig midsommar även om väderprognosen inte ser lovande ut.
    Vi ska grilla på dagen och till kaffet blir det jordgubbstårta.
    På kvällen blir det en fisketur om vädret tillåter........Det är så mysigt.:D
    Ta hand om er .
    Kramar från Liliane (L)

  • berggrenskan 18 juni 2009

    Trevlig Midsommar önskar jag Er också:D
    Vi är på landet som alltid, äter sill till lunch och inkokt lax till middag, och jordgubbar med mjölk o grädde, som alltid. Så blir det grillat på lördag efter lekarna på ängen, som alltid.
    Traditioner är väl till för att hållas.:p

    Kram på Er från Berggrenskan(L)

  • Disen 18 juni 2009

    Vill också önska alla en härlig midsommar.:p
    Regnet öser ner här idag men vi få väl hoppas att det blir lite sol imorgon så man kan sitta ute och njuta av sillen och jordgubbarna.

    Kramar Disen :p

  • zonale 18 juni 2009

    En glad och härlig midsommar till er alla. Hoppas naturligtvis på sol och värme men men... Har en genomförkyld och febrig make så våra midsommarplaner går i stöpet.

  • barnbarn 18 juni 2009

    Jag önskar er alla en glad midsommar.Var rädda om er.Själv jobbar jag hela midsommarhelgen,men går sedan på semester fyra veckor.SKÖNT.(Y):p:p(Y)

  • asaedetun 18 juni 2009

    Ha en riktigt trevlig midsommar.
    Vi är hemma med ca 30 gäster.
    Vi träffas 12.00 och äter lunch med allt vad det innebär, sill, färskpotatis,janson,köttbullar,prinskorv,ägghalvor mm. Alla tar med en del var.
    Sen blir det lekar innan fikat som består av jordgubbar och glass, sen mera lekar.
    Till kvällen grillar vi och festar natten lång.
    Vi är ett härlig gäng som ses varje midsommar,gammal som ung.
    Trevlig midsommar och kram på er önskar Åsa

  • lennali 18 juni 2009

    Jag önskar er alla en trevlig och glad midsommar helg.
    Sitter just nu och väntar på att få åka ut till ön, där blir vi ca 12 personer som ska äta gott och ha det trevligt.

    Vill passa på att tacka alla som skrev så fina och tröstande ord i tråden "Jag har inte glömt.........". Orden värmde.

    Många kramar till er alla (L) och var rädd om er//Lena

  • Gunn57 18 juni 2009

    Vill också önska alla en trevlig midsommar
    Kram Gunn57

  • Monika46 18 juni 2009

    Skrivet av elvisfreaket den 18 jun 2009

    En glad och trevlig midsommar önskar jag er alla..
    Ha det nu så bra även om det regnar eller solen skiner på er..

    Jag skall äta sill och potatis, jordgubbstårta.. allt vad som hör midsommar till....

    Jättekramar till er alla..:p


    Glad midommar med sol och värme och mycket sill o potatis önskar jag dig också... Kram Monika

  • Monika46 18 juni 2009

    En riktigt glad och solig midsommar önskar jag alla matklubbens vänner! (L):D
    Kram Monika(L)

  • babbs 18 juni 2009

    Glad midsommar till alla glada matklubbsvänner!

  • snuosm 18 juni 2009

    Önskar alla likasinnade matklubbsvänner en go' och gla' midsommar!

    Vädret har påverkat festhumöret, så vi tar det lugnt i helgen. En snabbvisit till syrran i deras stuga i morgon bara, annars är vi hemmavid och lagar köttbullar å annat mums(H)

  • osita 18 juni 2009

    Midsommar.............oj det var länge sedan man firade det............. i år bliratt fortsätta med byggarjobbet att fixa trädgården/Grillen/Kök med WC. Muren har tagit 2 helger att göra...puh 65 cementblock är nu uppsatta + 1" galvaniserat rör att luta sig mot.:D:D f Men FINT blev det!!! (Y)
    Här i Spanien firar man San Juan aftonen som alltid infaller den 23/6 och det firar man med att tända brasor som man "bränner" sina "dåliga" "saker" som hänt under året och till sist skriver man på en lapp det man önskar sig till detta året och slänger lappen in i elden. Sedan skall man också hoppa över elden, det gör bara de mest vågligaste...... :o
    Man äter medtagen mat vid bålet, oftast på stranden och så skall man ju oxå bada i havet.... lite kallt ännu men den som "måste". :( ....

    Vi har ialla fall tur med vädret här (Y)(Y)(Y)

    En riktigt glad och solig (H) midsommar önskar jag alla matklubbens vänner! :p:p

  • croxie64 18 juni 2009

    Midsommar är faktiskt den enda gången jag har hemlängtan eftersom man inte firar det här i England.

    Ska faktiskt ha något som kan liknas vid sill och potatis till lunch on en stund. Men något midsommar firande blir det tyvärr inte.

    Ha en glad midsommar i alla fall :D

  • bernit 18 juni 2009

    Skrivet av babbs den 18 jun 2009

    Glad midsommar till alla glada matklubbsvänner!

  • viviann49 18 juni 2009

    Midsommar igen!
    Jag har bott i Bristol i snart 11 år.Jag är så lyckligt lottad att jag har ett IKEA på andra sidan stan och där kan man köpa både matjessill och andra sillinläggningar plus knäckebröd,kaviar och massor med annat gott.
    Just nu kokar färskpotatisen som jag skall ha till min "nubbesallad".Sedan tar jag fram min lilla midsommarstång i trä. Det blir också "prästkragar" med blåklint på bordet.Det är ju förstås bara jag som förstår hur viktigt det är,men min engelske man tycker det är väldigt trevligt!
    GLAD MIDSOMMAR!

  • nillapilla 18 juni 2009

    Skrivet av elvisfreaket den 18 jun 2009

    En glad och trevlig midsommar önskar jag er alla..
    Ha det nu så bra även om det regnar eller solen skiner på er..

    Jag skall äta sill och potatis, jordgubbstårta.. allt vad som hör midsommar till....

    Jättekramar till er alla..:p


    (Y):p molnig hälsning från stockholms också, lite regn och lite sol och mycket blåst är det här. VILKEN MIDSOMMAR men det är ju tur att vi har maten att trösta oss med.

    TREVLIG MATSOMMAR med Er alla

  • mkbe 18 juni 2009

    Glad midsommar till er alla i Matklubben.
    Här i Nyköping regnar det idag men vi få väl hoppas på bättre väder i morgon. Annars sitter vi inne med sill och jordgubbar och allt som hör till.

    Ha en trevlig midsommar alla.

    Mvh Maggan:D

  • elenia 18 juni 2009

    Hej och Glad Midsommar!!
    Är alldeles färsk i den här klubben men skickar en önskning i alla fall!

    Elenia:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.