Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkelt godis!

  • Donut1 21 augusti 2010

    Jag hade tänkt baka idag men vet inte exakt vad.. Helst nått slags godis (har funderat på fudge).. och gärna nått som inte tar så lång tid.. Några bra tips? Länka gärna till recept. :)

  • Eery 21 augusti 2010

    vet inte riktigt vad du klassar som godis men dom här är superenkla att göra
    Punschbollar
    har gjort både orginalreceptet och nu senast med apelsin (rivet skal och lite saft)

  • jollo10 21 augusti 2010

    Fudge finns ju har faktiskt recept brevid mig gjorde dom igår. Blev EXTREMT GODA jag smälte nästan för att dom vart så goda

    fudge:

    3 dl strösocker
    50 g smör
    2 dl vispgrädde
    1 msk vaniljsocker
    2 msk kakao
    50 g sötmandel, skållad och hackad

    1. Klä en liten form med bakpapper och vik upp kanterna.
    2. Blanda alla ingredienser utom mandeln i en kastrull. Koka på jämn värme cirka 25-30 minuter. Ha ett glas med vatten till hands. Droppa ett prov i vattnet. När du kan rulla det till en kula är fudgen klar.
    3. Rör ner mandeln och slå upp massan i formen. Låt den kallna och skär upp lagom stora bitar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.