Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersattning till hjorthornsalt?

  • halyj 27 augusti 2009

    använd bakpulver istället för hjortronsalt=D men du måste ha dubbelt så mycket bakpulver som det står hjortronsalt:p

  • gimmiahug 27 augusti 2009

    Tyvärr kan ju ingenting riktigt ersätta hjorthornssalt.... dubbelt upp med bikarbonat/bakpulver funkar till en god kaka men den blir aldrig så spröd som med hjorthornsalt tyvärr. Fråga en som provat och provat och provat och.... tack och lov för posten och postvilliga vänner! :p

  • cella1999 28 september 2009

    Skrivet av elinmartina den 30 mar 2008

    Hej!
    Bor i USA och har varit sugen pa att baka, men upptackt att manga saker jag velat gora behovs hjorthornsalt, som ex drommar. Hittar tyvarr inte saltet har i butikerna.
    Vet nagon om det finns nagot som gar att ersatta Hjorthornsalt for att det ska bli lika bra?

    Vanliga halsningar

    Elin


    Hejsan, jag har hort att det heter "baking ammonia". Lycka till!
    Mvh,
    Cathrine

  • systerliten 23 januari 2012

    Hej, jag vet att det här är en gammal diskussion, men jag tänkte bara tipsa om att man kan beställa hjorthornssalt på internet från den här hemsidan om man bor i Canada eller USA:
    http://www.kingarthurflour.com/shop/items/bakers-ammonia-ammonium-carbonate-27-oz

    Lycka till med bakandet!
    -Kristin

  • Damwic 24 september 2012

    Hej alla Utlands svenskar!!! o/

    Jag vet inte om ni vet detta men det finns en ICA affär i Hägernäs som skickar mat varor till oss som behöver.
    Dom har allt Snus, Sill och Kalles kaviar, Tidningar m.m.
    Man betalar med kort och man kan spåra paketen också.
    Jag skickar från dom en gång om året.

    Visste ni att alla IKEA affärer i utlandet har en food court där man också kan hitta svensk mat, typ kalles, bröd, pepparkakor, ost m.m. Inte samma breda sortiment som en ICA affär men dom har lite saker och godis som bilar och choklad.

    Jag har bott på Irland i 8 år nu och har fått hjälp med grejjor till Jul och annat när man bakar traditionella saker. Men hittade denna butik på nätet och när de öppnade IKEA på Irland så åkte jag dit och upptäckte att de har en food court.

    Här är länken till ICA i Hägernäs:
    http://www.icasvenskmat.se/
    Lycka till Kram wicky.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.