Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Flera små efterrätter

  • gladavmat 5 november 2011

    Är ute i god tid men tänkte bjuda på flera små efterrätter som avslut på nyår. 4 kanske 5 små olika goda saker på ett fat. Förslag?

  • Mistys 5 november 2011

    Vilket underbart förslag. Måste vara en dröm att få en munsbit av många olika smakupplevelser. Ser fram emot att få följa förslagen du får och kanske härmas.......;)
    Har tyvärr inga förslag själv ....än! Men skulle nog helst bli bjuden på olika smaker ex en choklad, en frukt, en vanilj, en syrlig osv. Inte bara choklad om du förstår.
    Jag följer med spänning!

  • safir74 5 november 2011

    Kolla på recept.nu och leta bland Halv åtta hos mig-recepten. Finns många som har bjudit på flera små efterrätter :

    http://www.recept.nu/1.322827/karin_t_malmo/efterratter_godis/frukt_bar/5_olika_tapas

    http://www.recept.nu/1.322232/par_johan_halmstad/efterratter_godis/frukt_bar/quattro_stagioni

    Det finns nog flera än dessa. Bara att leta vidare bland resterande av recepten från Halv åtta hos mig {curl-lip}

  • Liindis 5 november 2011

    olika småspett med ost som sammsas med parmaskinka och frukt!!
    Och tunnbrödrullar med god fyllning toppad med löjrom,
    Samt mina underbara räksnibbar!!
    Kanon till bubblet!!
    Gott nytt år!!{party}

  • gladavmat 5 november 2011

    Skrivet av Misty09 den 5 nov 2011

    Vilket underbart förslag. Måste vara en dröm att få en munsbit av många olika smakupplevelser. Ser fram emot att få följa förslagen du får och kanske härmas.......;)
    Har tyvärr inga förslag själv ....än! Men skulle nog helst bli bjuden på olika smaker ex en choklad, en frukt, en vanilj, en syrlig osv. Inte bara choklad om du förstår.
    Jag följer med spänning![/quotea
    Ja jag tänkte att det kunde bli lite extra kul!
    ja kul va!

  • gladavmat 5 november 2011

    Skrivet av Linda68 den 5 nov 2011

    olika småspett med ost som sammsas med parmaskinka och frukt!!
    Och tunnbrödrullar med god fyllning toppad med löjrom,
    Samt mina underbara räksnibbar!!
    Kanon till bubblet!!
    Gott nytt år!!{party}

    Spett med ost o frukt låter perfekt! Men resten blir nog sött!

  • gladavmat 5 november 2011

    Skrivet av safir74 den 5 nov 2011

    Kolla på recept.nu och leta bland Halv åtta hos mig-recepten. Finns många som har bjudit på flera små efterrätter :

    http://www.recept.nu/1.322827/karin_t_malmo/efterratter_godis/frukt_bar/5_olika_tapas

    http://www.recept.nu/1.322232/par_johan_halmstad/efterratter_godis/frukt_bar/quattro_stagioni

    Det finns nog flera än dessa. Bara att leta vidare bland resterande av recepten från Halv åtta hos mig {curl-lip}

    Så bra tips, precis vad jag tänkte mig! Tack alla

  • bitten56 5 november 2011

    Paradisdessert
    Polkafromage
    Bananfromage
    Recepten finns på mina recept.
    Lycka till !(Y)

  • Solitarie 5 november 2011

    Varför inte testa någon form av:
    *Minibrownie (Tänk små fyrkanter av stor kaka)
    *Minicheesecake
    *Chokladmousse som serveras i litet snapsglas
    *Ostkaka i små rundlar
    *Vinduva/physalis/ostbit på tandpetare

    Lycka till :)

  • Mistys 6 november 2011

    Nu har jag funderat lite och här är mina förslag

    * Tobleroneparfait ( recept här på MK) infryst i snapsglas dekorerad med silverkulor

    * Vaniljpannacotta i snapsglas dekorerad med hallon

    * Minibrownie dekorerad med en spritsad gräddros

    * 3 små ostbitar (munsbit) olika sort med ett kex och 1 tsk fikonmarmelad som dekoration

    * Citronfromage gjord i litet glas, uppstjälpt på talriken och ett litet knaprigt knäckflarn till


    Jag själv skulle vilja ha sött - salt - syrligt samt mjukt - krämigt - knaprigt. För att få alla dimensioner;)

  • gladavmat 6 november 2011

    Skrivet av Misty09 den 6 nov 2011

    Nu har jag funderat lite och här är mina förslag

    * Tobleroneparfait ( recept här på MK) infryst i snapsglas dekorerad med silverkulor

    * Vaniljpannacotta i snapsglas dekorerad med hallon

    * Minibrownie dekorerad med en spritsad gräddros

    * 3 små ostbitar (munsbit) olika sort med ett kex och 1 tsk fikonmarmelad som dekoration

    * Citronfromage gjord i litet glas, uppstjälpt på talriken och ett litet knaprigt knäckflarn till


    Jag själv skulle vilja ha sött - salt - syrligt samt mjukt - krämigt - knaprigt. För att få alla dimensioner;)

    Mycket bra förslag!

  • gladavmat 6 november 2011

    Skrivet av Solitarie den 5 nov 2011

    Varför inte testa någon form av:
    *Minibrownie (Tänk små fyrkanter av stor kaka)
    *Minicheesecake
    *Chokladmousse som serveras i litet snapsglas
    *Ostkaka i små rundlar
    *Vinduva/physalis/ostbit på tandpetare

    Lycka till :)


    Jag ser det framför mig, jättegott. Jag skulle både vilja ha varianter på konsistens och färg. Ost, frukt, choklad, mousse o kanske något gott med rabarber, alltså syrligt. Tack för alla bra svar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.