Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Födelsedagstårta

  • sebbohojj 8 mars 2011

    Hej!

    Jag fyller 20år på söndag och tänkte ta och baka tårta nu till helgen. Har ej bestämt mig helt och hållet hur tårtan ska se ut eller innehålla. Kommer i alla fall inte bli marsipantårta.

    Jag har dock bestämt mig för en sak. Det är att det ska vara melonsmak på grädden och sen att jag droppar i lite grön karamellfärg. Nu till en fråga: Vad passar bra till melon?
    Tänkte att man kanske skulle köra fruktigt all the way t.ex. banan, ananas, kiwi och vad vet jag?

    Tänkte kanske garnera med vattenmelon? :)

    Mycket tips vore väldigt tacksamt då jag håller på och planerar hela helgen samt ska städa en del.. Börjar bli mycket nu!
    Jag och framförhållning.... :)

    Tackar!

  • siggemums 8 mars 2011

    Melonsmak på grädden låter spännande.
    Jag föreslår antingen sockerkaksbotten, marängbotten eller mandelbotten med grädde och vaniljkräm emellan. Du kan också välja två olika bottnar i två eller tre lager. Dekorera med en massa härliga frukter överst. Om du ska dekorera med vattenmelon så tänk på att den är väldigt vattnig och det inte blir så gott om vätskan löser upp tårtan, i så fall så bör du nog dekorera tårtan precis före servering.

  • bigganv 8 mars 2011

    Melon och jordgubbar är väldigt gott ihop........

  • LEDIVO 8 mars 2011

    ifall du behöver recept på marsipan och bottnar...
    Marsipan
    Prinsesstårta
    Ha en riktigt bra 20-årsdag!
    //KAROLO

  • Tesslatess 8 mars 2011

    marrängbottnar, frysta vattenmelontärningar, glass och kanske nätmelon/honungsmelon och jordgubbar?? kanske sorbet??

  • Cassiopeya 8 mars 2011

    När jag tänker melon tänker jag moussetårta, mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.