Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbereda kladdkaka?

  • sannakroger 11 mars 2013

    I helgen ska jag bjuda på kladdkaka med after eight i. Går det bra att grädda dem dagen innan? Måste man frysa in dem eller går det bra att förvara i plastpåse?

    Vore skönt att slippa stressa med dem innan gästerna kommer :)

  • LenaBE1 11 mars 2013

    Jag tror säkert du kan baka den dagen innan.
    När jag gör kladdkaka så räcker den oftast i flera dagar, och visst torkar det lite vid skärytan men det går ju att skära av lite av kakan och kasta bort om man vill det.
    Vad jag förstår så tänker du inte nalla av din kaka förrän gästerna kommer och då är det ju inga problem. Jag brukar oftast förvara min i formen med plastfolie (glad pack) över, i kylskåpet.
    Så att förvara den i en plastpåse måste gå utmärkt. Lycka till! :)

    Någon annan har kanske något mer tips?

  • bjoli198 12 mars 2013

    visst torkar det lite vid skärytan men det går ju att skära av lite av kakan och kasta bort om man vill det.


    {stop}Varför skära bort och kasta den godaste delen av kakan? :'(

  • Lenkan 12 mars 2013

    Min åsikt är att kladdkaka är godast dagen efter!
    När den har fått stelna till sig lite och blivit nästan lite seg i konsistensen {drool}

  • sannakroger 12 mars 2013

    Då gör jag så! Kanske slänger in dem i ugen en stund precis innan så att de blir lite varma. Tack för svar!

  • LenaBE1 13 mars 2013

    Skrivet av bjoli198 den 12 mar 2013

    visst torkar det lite vid skärytan men det går ju att skära av lite av kakan och kasta bort om man vill det.


    {stop}Varför skära bort och kasta den godaste delen av kakan? :'(


    Själv gör jag inte så jag äter upp det,
    men jag tänkte att sannakroger ville ha goda och fina bitar av kladdkakan till sina gäster. :)

  • sannakroger 20 mars 2013

    Blev jättegott! Och höll ännu fler dagar, lika gott varje gång ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.