Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt eller efterrätt

  • Cassiopeya 6 februari 2012

    Beror på, äter jag på restaurang blir det förrätt, men hemma en söndagsmiddag blir det hellre efterrätt ;)

  • Tesslatess 6 februari 2012

    När det äts ute så är det oftast jag och min svärmor som behöver nånting i magen innan vi ska vidare på aktiviteter. Då blir det att vi beställer in olika förrätter och sen äter oss mätta på det.
    Det är ju oftast enklare rätter som inte tar lika lång tid som en huvudrätt.
    Det är väldigt trevligt i större sällskap, blir lite som tapas-konceptet, man smakar på allt.
    Men visst händer det att vi beställt in efterätt samtidigt med förrätterna, men i mån av tid.
    Servitören brukar se väldigt undrande ut när vi vill ha in förrätt och efterätt samtidigt ;)

  • Dintan 6 februari 2012

    Förrätt alla gånger!

  • svengelsk 6 februari 2012

    Efterrätt. Det finns så många goda här i England, men jag måste erkänna att jag inte tar mig tid att laga dem så ofta nu för tiden.

  • Gul13 6 februari 2012

    Förrätt utan tvekan!

  • Wombat04 6 februari 2012

    Efterrätt! Är en obotlig sötgris och måste ha dessert. Det är det roligaste med hela måltiden, särskilt om man som jag inte har så stor aptit på varm mat p g a min njursjukdom och alla mediciner jag måste ta för den. Men det söta slinker alltid ned, märkligt nog ...

  • Erajscha 7 februari 2012

    Förrätt. Jag är mer än "savoury" än "sweet" person även när det gäller snacks och godis.

  • dolores 7 februari 2012

    Förorätt ! som vår grekiska vän brukar säga, det har blivit en benämning hos oss.

  • tellu 7 februari 2012

    Førrätt

  • rakel90 7 februari 2012

    Efterrätt! (: Behöver något sött så att man piggnar till efter maten..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.