Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag på efterättsbuffe?

  • Hausti 10 juli 2013

    Jag ska havfest för ca 20 pers och eftersom efterrätter är det bästa jag vet så söker jag ideer på efterrätter som är lagom enkla och kan serveras som småportioner! Har du ngt bra?

    Än så länge har jag kommit på följande:
    Pannacotta med vitchoklad och jordgubbe i snappsglas
    Dumlecupcakes
    Banankaks trekanter


    Har gjort snickers med de hamnar på sin höjd bbland godiset senare på kvällen. Det var inte min grej :(

  • saga79 10 juli 2013

    Alla de sorters tårtor, kladdkakor, allt som går att skära smått! :)

  • alindalinda 10 juli 2013

    mjukt kan kompletteras med knaprigt! varför inte göra några smarriga kakor?
    biscottis till kaffe?
    eller någon typ av farin/amerikansk cookie?

    har ett eget recept som jag såklart rekomenderar; {party}
    Chocococo à la Linda

  • Madame-Edith 15 augusti 2013

    Kladdkaka med After Eight {party}

    http://madame-edith.blogspot.se/2013/08/kladdkaka.html

  • rosatalo 15 augusti 2013

    Utöver allt hemmagjort, kan man för att få lite mer på bordet, köpa chokladbitar med fint papper om, som brukar finnas där lösgodis säljs. Fazer har ju Geisha och Fazers blå ex. Jag brukar göra så, och det går åt, så köp mycket. Och går det inte åt, har det ju lång hållbarhet.

  • smulpajen1 15 augusti 2013

    Några tips:

    * Creme brulé/caramel i små glas

    * Frukt/bär uppträdda på grillspett av trä (och endera serverade som de är eller doppade i smält choklad)

    * Smulpaj i små folieformar

    * Chokladbollar

    * Fruktsallad i små glas

    * Färska dadlar fyllda m någon god ost

    * Nötter

    * Rulltårta

    * Ostkaka i små portioner

    * Chokladtryfflar

    * Trifle i små glas

    * Fyllda marängbakelser (pavlova)

    * Och som andra redan skrivit så kan ju de flesta kakor serveras i mindre portioner. Så även olika typer av glass.


    Försök att variera i färg, form, smak och kombinera lättare rätter med tyngre för att desserten inte ska kännas för tung och mäktig. Gör inte heller för stora portioner då det är kul att orka smaka på många olika desserter! Lycka till :)

  • AngieH 21 augusti 2013

    Saker som kan serveras i små skålar eller burkar blir gulligt tycker jag.

    Nutellamousse är supergott!
    Och lavendelmousse (typ som vit chokladpanacotta med lite lavendelsmak)

    recept finns här: angiehults.blogspot.com

    Ett litet tips: när jag behövde många småskålar till en fest med många personer tog jag barnmatsburkar och diskade noga. Sen gjorde jag nutellamousse i dem och satte i en sked. Såg superbra ut och så slapp jag köpa en massa skålar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.