Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fotbollsfika??

  • Forsen 29 maj 2009

    Hej, finns det fler där ute som är fotbollsföräldrar och bakar till matcher titt som tätt? Vad bakar du? Vad brukar ni sälja bäst av? Jag är lite less på de obligatoriska Mocca-rutorna och vill ha tips på annat, gärna långpannekakor. Har sparat ner flera recept från er andra i min jakt på nytt fika men tar gärna emot fler tips.

  • mariaengstrom 29 maj 2009

    Silviakaka är väl typiskt, sen varför inte smulpaj i långpanna med vaniljvisp? Småkakor, t.ex. sirapsbröd(kolakakor) eller liknande?

  • fen0mena 4 juni 2009

    Cocacolakaka i långpanna
    den här kanske kan vara ngt? :p

  • AnnaLenaN 4 juni 2009

    Jag ställde mig och gjorde vanliga kanelbullar en dag och det var väldigt populärt bland fotbollsföräldrarna. De var nog lika less moccarutor och annat långpanne bröd som det oftast blir på sådana där tillställningar. Tänk förresten på att göra allt mjölkfritt det kan ju alla äta, skippa även att pensla en del bullar så kan även de som är äggallergiker äta bullarna.

  • s-80 4 juni 2009

    det finns en kaka här på matklubben som heter fotbollskaka rutig i brunt och vitt eller en kladdkaka kanske

  • LEDIVO 4 juni 2009

    Varför inte sockerkaka, som är väldigt gott. Dessutom både snabb och lätt baka. Ingridienserna är inte heller så dyra
    Sockerkaka a la Inga J

  • cornu 4 juni 2009

    Mjölkfritt kan inte alls alla äta. Margarin, soyamjölk mm. går inte för soya-allergiker.
    Isf kanske om man bakar på havremjölk och rapsolja.
    Men annars blir det svårt att passa in hos alla.

  • XYZ 5 juni 2009

    *Bärrutor-snabba supergoda segmjuka kakor som TÅL ATT LIGGA FRAMME. Lättgjorda bärrutor Strunta i mandeln och pudra med florsocker i tesil. Ta inte för mycket bär, de ska bara vara prickiga av bären annars blir det för blött.

    Nougatrutor Nougatrutor är annars det självklara favoriten, sötsliskig bortom alla gränser enligt mig men säljer bra. Inte så bra i solen kanske men en mulen dag så...LÄTTGJORDA

    Har du tid och ork så är Raiderkaka Raiderkaka nya favoriten. Lite mera jobb men GODA. Gör sig även dom bäst utan sol.

    Kladdkaka i långpanna-skärs i rutor o pudras med florsocker eller smält choklad.

    Mazarinrutor- speciellt poppis hos farfar-morfäder.

    Annars BULLAR-BULLAR-BULLAR. Ju större desto bättre. De största (o dyraste ) tar alltid slut först. Att ta 20kr för en gigantbulle går utmärkt tydligen.

  • Annafbg 5 juni 2009

    Den här kakan funkar jättebra i sådana sammanhang! En långpanna räcker till väldigt många och kakan brukar uppskattas av både barn och vuxna:
    Sebastians dajmkaka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.