Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fräsch födelsedags"tårta" med frukt/bär

• Okänd 12 september 2010

Hej!
    Har börjat fundera på min födelsedagstårta, och i min familj är det klassiskt att ha en kladdkaka, medan jag alltid brukar ha cheesecake. Är dock lite trött på det nu, så undrar om nu har något tips på en"tårta" ( det kan vara paj, glasstårta, cheesecake, m.m) som är fräsch och innehåller gärna mycket frukt och bär.
    Funderar på citronmarängpaj, men har aldrig smakat det. Är det gott?
    Tack på förhand! {cute}

• mssalmonella 12 september 2010

Pinocciotårta kan jag rekommendera. Vet dock inte om det finns recept på det här inne.

• 7201 12 september 2010

Denna tårta bara MÅSTE du testa.....{eat} Lycka till.....Rice Krispies-tårta

• Okänd 22 september 2010

...vet ni något recept som innehåller lime eller citron?

• sju 22 september 2010

Testa att göra en tårta med citronmousse, blir otroligt fräscht och gott. Här är ett recept härifrån MK:

Citronmoussetårta

• marwis 22 september 2010

Pavlovatårta!
    Marängbotten täckt med grädde och massor av bär och frukt, fryst eller färsk eller både och!!

• AnneNi 22 september 2010

Själv är jag inte jätteförtjust i citronmarängpaj, men det är ju en smaksak förstås ;-)
    Jag har precis lagt in ett väldigt gott recept på en italiensk cheesecake som jag gjorde till min svägerskas bröllopsbrunch till ca 50 gäster. Man kan baka den i förväg och bara ta fram en stund innan servering och eventuellt dekorera om man vill. Bjuder du på mat innan räcker den nog till ca 15 personer, men det beror ju givetvis på hur matglada gästerna är :-)
    www.matklubben.se/recept/italiensk_cheesecake_med_baer_88877.html
    Grattis i förskott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.